Termín:globalizácia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=globalizácia
 
|Name=globalizácia
 
|Definition=spontánny, neriadený proces, ktorý smeruje k vzájomnej previazanosti, integrácii spoločnosti k vyššej, globálnej úrovni
 
|Definition=spontánny, neriadený proces, ktorý smeruje k vzájomnej previazanosti, integrácii spoločnosti k vyššej, globálnej úrovni
|Field=médiá, univerzalizmus
+
|Field=masmédiá, univerzalizmus
 
|Related terms=globalizácia médií
 
|Related terms=globalizácia médií
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Aktuálna revízia z 20:01, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, univerzalizmus
Definícia: spontánny, neriadený proces, ktorý smeruje k vzájomnej previazanosti, integrácii spoločnosti k vyššej, globálnej úrovni
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: Globalizácia mnohým poskytla bezprecedentné možnosti uplatnenia svojich schopností a talentu, pomohla rozvinúť kapacitu produktívnej sily novej generácie na dosiaľ nevídanej úrovni. No miliónom iných globalizácia a technologické zmeny vytvorili len neistotu, oslabili ich sociálnu bezpečnosť, prehĺbili priepasť medzi mladými uchádzačmi o zamestnanie a skúsenými pracovníkmi, medzi mladými ženami a mužmi s dobre honorovanou prácou a tými, čo majú nízku mzdu a zlé pracovné podmienky.
Zdroj kontextu: Slovo. Bratislava: Nové Slovo s.r.o., apríl 2002.
Príbuzné termíny: globalizácia médií
Cudzojazyčný ekvivalent: en: globalisation