Termín:bulvár: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=bulvár
 
|Name=bulvár
 
|Definition=[[Term:bulvárna tlač|bulvárna tlač]] a všetky mediálne formáty podobného typu, ktoré sa zameriavajú na samoúčelnú prezentáciu lákavého/problematického/tragického života úspešných ľudí zastierajúc skutočnú povahu vecí
 
|Definition=[[Term:bulvárna tlač|bulvárna tlač]] a všetky mediálne formáty podobného typu, ktoré sa zameriavajú na samoúčelnú prezentáciu lákavého/problematického/tragického života úspešných ľudí zastierajúc skutočnú povahu vecí
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá, tlač
 
|Field=masmédiá, tlač
|Localized fields=
 
 
|Related terms=bulvárna tlač
 
|Related terms=bulvárna tlač
|Synonyms=
+
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=boulevard}}{{Translation|Language=fr|Localized form=boulevard}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=boulevard
 +
}}{{Translation
 +
|Language=fr
 +
|Localized form=boulevard (n. m.)
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=STV je povinná starať sa o profesionálny rast nielen nových redaktorov, ale o kontinuálny profesijný rast všetkých členov svojho tímu. Kto iný, ak nie ona má viesť ľudí k serióznosti, kvalite, objektívnosti a ukázať že bulvár je dnes síce sledovaný, ale skutočné hodnoty pretrvajú a že pravé spravodajské remeslo ešte nevymrelo.
+
|Context=STV je povinná starať sa o profesionálny rast nielen nových redaktorov, ale o kontinuálny profesijný rast všetkých členov svojho tímu. Kto iný, ak nie ona má viesť ľudí k serióznosti, kvalite, objektívnosti a ukázať, že bulvár je dnes síce sledovaný, ale skutočné hodnoty pretrvajú a že pravé spravodajské remeslo ešte nevymrelo.
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s.r.o. 05/7
+
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s. r. o. 05/7
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Termín vynikol prenesením významu z tzv. bulvárov, t. j. širokých veľkomestských ulíc so stromoradím, ktoré sa za čias Napoleona III. stali  miestom spoločenskej prezentácie obchodných úspechov mocných.
 
|Comment=Termín vynikol prenesením významu z tzv. bulvárov, t. j. širokých veľkomestských ulíc so stromoradím, ktoré sa za čias Napoleona III. stali  miestom spoločenskej prezentácie obchodných úspechov mocných.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:09, 31. január 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, tlač
Definícia: bulvárna tlač a všetky mediálne formáty podobného typu, ktoré sa zameriavajú na samoúčelnú prezentáciu lákavého/problematického/tragického života úspešných ľudí zastierajúc skutočnú povahu vecí
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: STV je povinná starať sa o profesionálny rast nielen nových redaktorov, ale o kontinuálny profesijný rast všetkých členov svojho tímu. Kto iný, ak nie ona má viesť ľudí k serióznosti, kvalite, objektívnosti a ukázať, že bulvár je dnes síce sledovaný, ale skutočné hodnoty pretrvajú a že pravé spravodajské remeslo ešte nevymrelo.
Zdroj kontextu: www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s. r. o. 05/7
Príbuzné termíny: bulvárna tlač
Cudzojazyčný ekvivalent: en: boulevard, fr: boulevard (n. m.)
Poznámka: Termín vynikol prenesením významu z tzv. bulvárov, t. j. širokých veľkomestských ulíc so stromoradím, ktoré sa za čias Napoleona III. stali miestom spoločenskej prezentácie obchodných úspechov mocných.