Termín:barnumská reklama: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=barnumská reklama
 
|Name=barnumská reklama
 
|Definition=nadsadená, neadekvátna, bombastická reklama
 
|Definition=nadsadená, neadekvátna, bombastická reklama
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing, masmédiá
 
|Field=marketing, masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=reklama
 
|Related terms=reklama
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989.
 
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=ballyhoo}}{{Translation|Language=de|Localized form=marktschreierische Werbung}}{{Translation|Language=fr|Localized form=barnum}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=ballyhoo
 +
}}{{Translation
 +
|Language=de
 +
|Localized form=marktschreierische Werbung (die)
 +
}}
 
|Acceptability=Zastaraný
 
|Acceptability=Zastaraný
 
|Context=Zatiaľčo odhady expertov a analytikov pred spustením kapitalizačného piliera hovorili, že sa doň dobrovoľne zapojí maximálne milión ľudí, ktorým sa to oplatí, do systému sa zapojilo o pol milióna ľudí viac. Prispela k tomu jednak barnumská reklama o „švajčiarskych dôchodkoch“, ale najmä pôsobenie mimoriadne dobre honorovaných dílerov DSS, ktorí sa neštítili balamutiť „jednoduchších“ ľudí, hovoriť im, napríklad len polovicu pravdy o dedení dôchodkov a podobne.
 
|Context=Zatiaľčo odhady expertov a analytikov pred spustením kapitalizačného piliera hovorili, že sa doň dobrovoľne zapojí maximálne milión ľudí, ktorým sa to oplatí, do systému sa zapojilo o pol milióna ľudí viac. Prispela k tomu jednak barnumská reklama o „švajčiarskych dôchodkoch“, ale najmä pôsobenie mimoriadne dobre honorovaných dílerov DSS, ktorí sa neštítili balamutiť „jednoduchších“ ľudí, hovoriť im, napríklad len polovicu pravdy o dedení dôchodkov a podobne.
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 10.08.2007.
+
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 10. 8. 2007.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 20:03, 31. január 2019

Zastaraný termín [?]

Oblasť: marketing, masmédiá
Definícia: nadsadená, neadekvátna, bombastická reklama
Zdroj: Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989.

Kontext: Zatiaľčo odhady expertov a analytikov pred spustením kapitalizačného piliera hovorili, že sa doň dobrovoľne zapojí maximálne milión ľudí, ktorým sa to oplatí, do systému sa zapojilo o pol milióna ľudí viac. Prispela k tomu jednak barnumská reklama o „švajčiarskych dôchodkoch“, ale najmä pôsobenie mimoriadne dobre honorovaných dílerov DSS, ktorí sa neštítili balamutiť „jednoduchších“ ľudí, hovoriť im, napríklad len polovicu pravdy o dedení dôchodkov a podobne.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 10. 8. 2007.
Príbuzné termíny: reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: ballyhoo, de: marktschreierische Werbung (die)