Termín:anketa: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=anketa
 
|Name=anketa
 
|Definition=výskum mienky istého okruhu osôb alebo širšej verejnosti o určitej otázke
 
|Definition=výskum mienky istého okruhu osôb alebo širšej verejnosti o určitej otázke
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=verejná mienka, propaganda, manipulácia
 
|Related terms=verejná mienka, propaganda, manipulácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. 2010.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=inquiry}}{{Translation|Language=de|Localized form=Umfrage (die)}}{{Translation|Language=fr|Localized form=sondage (n.m.)}}{{Translation|Language=it|Localized form=sondaggio (il)}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=inquiry
 +
}}{{Translation
 +
|Language=de
 +
|Localized form=Umfrage (die)
 +
}}{{Translation
 +
|Language=fr
 +
|Localized form=sondage (n.m.)
 +
}}{{Translation
 +
|Language=it
 +
|Localized form=sondaggio (il)
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne [[propaganda|propagandu]]. Na takéto ciele  sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
 
|Context=Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne [[propaganda|propagandu]]. Na takéto ciele  sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
|Context source=Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií, Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity. 2003.
+
|Context source=Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií,. Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity 2003.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 20:13, 25. január 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: výskum mienky istého okruhu osôb alebo širšej verejnosti o určitej otázke
Zdroj: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne propagandu. Na takéto ciele sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
Zdroj kontextu: Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií,. Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity 2003.
Príbuzné termíny: verejná mienka, propaganda, manipulácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: inquiry, de: Umfrage (die), fr: sondage (n.m.), it: sondaggio (il)
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa