Termín:územný princíp: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 7: | Riadok 7: | ||
|Bibliography=PODĽA Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | |Bibliography=PODĽA Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | | | + | |Comment=Cieľom tohto princípu je zabezpečiť také vzťahy orgánov štátnej správy k občanom, aby boli rešpektované potreby a oprávnené záujmy obyvateľov územného regiónu. Typickým príkladom uplatňovania tohto princípu je jeho uplatňovanie v miestnych orgánoch štátnej správy. |
− | |||
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Verzia zo dňa a času 20:49, 8. január 2020
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | štátna správa |
Definícia: | predstavuje vybudovanie orgánov verejnej správy podľa územného hľadiska; to znamená určenie pôsobnosti a právomoci len na určitej časti územia |
Zdroj: | PODĽA Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
Synonymum: | teritoriálny princíp |
Príbuzné termíny: | organizačno-technické princípy výstavby verejnej správy, technicko-organizačné princípy výstavby verejnej správy, princípy organizačnej výstavby verejnej správy, odvetový princíp, funkčný princíp, kolegiálny princíp, monokratický princíp, volebný princíp, vymenúvací princíp, menovací princíp, centralizačný princíp, decentralizačný princíp, dekoncentralizačný princíp |
Poznámka: | Cieľom tohto princípu je zabezpečiť také vzťahy orgánov štátnej správy k občanom, aby boli rešpektované potreby a oprávnené záujmy obyvateľov územného regiónu. Typickým príkladom uplatňovania tohto princípu je jeho uplatňovanie v miestnych orgánoch štátnej správy. |