Termín:správna dohoda: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=správna dohoda |Definition=dvoj— alebo viacstranný správny úkon, ktorý vzniká spoločným prejavom vôle a slúži vlastnému procesu výkonu správ…“) |
|||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=správna dohoda | |Name=správna dohoda | ||
− | |Definition= | + | |Definition=dvoj- alebo viacstranný správny úkon, ktorý vzniká spoločným prejavom vôle a slúži vlastnému procesu výkonu správy alebo jeho organizácii |
|Field=štátna správa | |Field=štátna správa | ||
|Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. | |Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. |
Verzia zo dňa a času 15:02, 31. október 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | štátna správa |
Definícia: | dvoj- alebo viacstranný správny úkon, ktorý vzniká spoločným prejavom vôle a slúži vlastnému procesu výkonu správy alebo jeho organizácii |
Zdroj: | Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. |
Kontext: | Aspoň jedným zo subjektov, ktoré uzavierajú správnu dohodu, musí byť orgán verejnej správy. Právomoc uzavierať správnu dohodu musí mať pre orgán verejnej správy oporu v zákone, zákon spravidla upravuje príslušnosť na uzavretie správnej dohody, rámcový postup a i. Pri uzavieraní správnej dohody platí zásada, že žiadna zmluvná aktivita orgánu verejnej správy nesmie ohroziť plnenie jej úloh vyplývajúcich zo zákona. Správnou dohodou sa nesmie orgán verejnej správy vzdať vlastnej kompetencie. |
Zdroj kontextu: | Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. |