Termín:novinový titulok: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
 
|Definition=krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
 
|Field=žurnalistika
 
|Field=žurnalistika
|Related terms=správa, krátka správa, čelo správy
+
|Related terms=správa, čelo správy
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
Riadok 10: Riadok 10:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Sila veľkých koncernov, ktoré patria k najdôležitejším klientom denníkov, stúpa a s ňou aj vplyv na ceny. Pre noviny to znamená tvrdé rokovania o zľavách. Okrem toho túto oblasť ovplyvňujú noví veľkí internetoví hráči, napríklad vyhľadávač Google, ktorí dodatočne uberajú z inzertného koláča vydavateľstiev. Google ponúka inzertný portá , nákupný vyhľadávač alebo diskusné fórum. Už týždeň po štarte portál bezplatne publikoval 3,3 milióna inzerátov, súkromných aj obchodníckych. Nie divu, že Spiegel Online vydal správu s titulkom: „Google búra poslednú baštu denníkov.
+
|Context=V Prahe niekoľko štvrtí redukuje rýchlosť na tridsiatku, rozšírenie rezidenčného parkovania prinieslo katastroficky znejúce novinové titulky, primátorka sa dala počuť, že perspektívne do centra pustí len elektromobily.
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 11. 1. 2006.
+
|Context source=SME. Denník. Bratislava: Petit Press 2016, roč. 24, 21. 9. 2016.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 14:05, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: žurnalistika
Definícia: krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V Prahe niekoľko štvrtí redukuje rýchlosť na tridsiatku, rozšírenie rezidenčného parkovania prinieslo katastroficky znejúce novinové titulky, primátorka sa dala počuť, že perspektívne do centra pustí len elektromobily.
Zdroj kontextu: SME. Denník. Bratislava: Petit Press 2016, roč. 24, 21. 9. 2016.
Príbuzné termíny: správa, čelo správy
Cudzojazyčný ekvivalent: en: headline