Termín:súkromné médiá: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=súkromné médiá
 
|Name=súkromné médiá
 
|Definition=médiá zriadené ako súkromné spoločnosti, a to buď s cieľom vytvárať zisk (komerčné médiá) alebo s cieľom poskytovať skupine, segmentu spoločnosti či spoločnosti ako celku nejakú službu (súkromné neziskové médiá)
 
|Definition=médiá zriadené ako súkromné spoločnosti, a to buď s cieľom vytvárať zisk (komerčné médiá) alebo s cieľom poskytovať skupine, segmentu spoločnosti či spoločnosti ako celku nejakú službu (súkromné neziskové médiá)
|Field=súkromné médiá
+
|Field=masmédiá, súkromné médiá
|Related terms=mediálna legislatíva, médiá verejnej služby, duálny systém, vlastníctvo médií
+
|Related terms=mediálna legislatíva, médiá verejnej služby, duálny systém
 
|Synonyms=neverejnoprávne médiá
 
|Synonyms=neverejnoprávne médiá
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Verzia zo dňa a času 15:55, 6. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, súkromné médiá
Definícia: médiá zriadené ako súkromné spoločnosti, a to buď s cieľom vytvárať zisk (komerčné médiá) alebo s cieľom poskytovať skupine, segmentu spoločnosti či spoločnosti ako celku nejakú službu (súkromné neziskové médiá)
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Ak by štát skutočne povolil vo verejnoprávnych médiách sedemnásobne vyšší objem komerčnej reklamy, teda taký, aký majú súkromné médiá, tak ohrozí existenciu súkromných médií, lebo reklamný koláč je len jeden a ten v krízovom období nekysne, ale naopak je z roka na rok menší.
Zdroj kontextu: SME. Denník. Bratislava: Petit Press 21. 8. 2010.
Synonymum: neverejnoprávne médiá
Príbuzné termíny: mediálna legislatíva, médiá verejnej služby, duálny systém
Cudzojazyčný ekvivalent: en: private media