Termín:fiktívnosť: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 7: Riadok 7:
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu.
 
|Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu.
|Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. - Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005.
+
|Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 10:43, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: komunikácia
Definícia: neskutočnosť, ilúzia reálnosti prvkov, tvoriacich slovesnú štruktúru
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu.
Zdroj kontextu: Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. – Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005.
Príbuzné termíny: disimulácia, bulvár, bulvárna tlač