Termín:simulakrum: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=simulakrum | |Name=simulakrum | ||
|Definition=jav, ktorý vzniká oslabovaním vzťahu medzi originálom a jeho kópiou | |Definition=jav, ktorý vzniká oslabovaním vzťahu medzi originálom a jeho kópiou | ||
− | |||
|Field=masové komunikácie | |Field=masové komunikácie | ||
− | |||
|Related terms=mediálne umenie, reprodukcia | |Related terms=mediálne umenie, reprodukcia | ||
− | + | |Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. | |
− | |Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií | + | |Acceptability=Odporúčaný |
− | + | |Context=Prázdna miestnosť si neprivileguje úplne artikulovať skúsenosť trpiacich, živých či mŕtvych ľudí, chce byť pamäťou, ale nie exaltovanou stavbou. Tento postoj naznačuje, že tieto udalosti si nutne požadujú vskutku citlivejšie rangovanie či posudzovanie. Čo umelecké (non-)simulakrum, aj v snahe vyhnúť sa prázdnym znakom reprodukcie, viac menej paradoxne umožňuje. | |
− | |Acceptability= | + | |Context source=Malankievičová, S.: Postdigitálne umenie: simulakrum, ticho a prázdna miestnosť. In: Megatrendy a médiá. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011. |
− | |Context=Prázdna miestnosť si neprivileguje úplne artikulovať skúsenosť trpiacich, živých či mŕtvych ľudí, chce byť pamäťou, ale nie exaltovanou stavbou. | ||
− | |Context source=Malankievičová, S.: Postdigitálne umenie: simulakrum, ticho a prázdna miestnosť | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 14:48, 5. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masové komunikácie |
Definícia: | jav, ktorý vzniká oslabovaním vzťahu medzi originálom a jeho kópiou |
Zdroj: | Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. |
Kontext: | Prázdna miestnosť si neprivileguje úplne artikulovať skúsenosť trpiacich, živých či mŕtvych ľudí, chce byť pamäťou, ale nie exaltovanou stavbou. Tento postoj naznačuje, že tieto udalosti si nutne požadujú vskutku citlivejšie rangovanie či posudzovanie. Čo umelecké (non-)simulakrum, aj v snahe vyhnúť sa prázdnym znakom reprodukcie, viac menej paradoxne umožňuje. |
Zdroj kontextu: | Malankievičová, S.: Postdigitálne umenie: simulakrum, ticho a prázdna miestnosť. In: Megatrendy a médiá. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011. |
Príbuzné termíny: | mediálne umenie, reprodukcia |