Termín:aktívne publikum: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=aktívne publikum
 
|Name=aktívne publikum
 
|Definition=termín s neostrou sémantikou vyjadrujúci diachróniu zmien v kognitívnych postojoch k [[Term:médium|médiám]], ktorý sa začal profilovať v opozícii voči mediálnemu determinizmu predpokladajúcemu v 30. r. 20. stor. priamy a bezprostredný [[Term:účinky médií|účinok médií]] na publikum či verejnú mienku a utváranie verejnej sféry
 
|Definition=termín s neostrou sémantikou vyjadrujúci diachróniu zmien v kognitívnych postojoch k [[Term:médium|médiám]], ktorý sa začal profilovať v opozícii voči mediálnemu determinizmu predpokladajúcemu v 30. r. 20. stor. priamy a bezprostredný [[Term:účinky médií|účinok médií]] na publikum či verejnú mienku a utváranie verejnej sféry
|Localized definitions=
 
 
|Field=verejná mienka
 
|Field=verejná mienka
|Localized fields=
 
 
|Related terms=publikum, verejná mienka
 
|Related terms=publikum, verejná mienka
|Synonyms=
+
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=active audience}}
+
|Language=en
|Acceptability=Neologizmus
+
|Localized form=active audience
 +
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Koncepcia aktívneho publika vychádza z modelu kódovania a dekódovania a hermeneutiky. Oproti pôvodným koncepciám pasívneho publika (napr. [[teória zázračnej strely|teória zázračnej strely]], tzv. podkožného vpichu), ktoré predpokladajú úplnú závislosť svojich členov na médiách, obsahoch a ich pasívne prijímanie, koncepcia aktívneho publika predpokladá u publika schopnosť selekcie a výberu.
 
|Context=Koncepcia aktívneho publika vychádza z modelu kódovania a dekódovania a hermeneutiky. Oproti pôvodným koncepciám pasívneho publika (napr. [[teória zázračnej strely|teória zázračnej strely]], tzv. podkožného vpichu), ktoré predpokladajú úplnú závislosť svojich členov na médiách, obsahoch a ich pasívne prijímanie, koncepcia aktívneho publika predpokladá u publika schopnosť selekcie a výberu.
|Context source=Magál, S. - Matúš, J. - Petranová, D.: Masmediálne štúdiá v kocke, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2013.
+
|Context source=Magál, S. - Matúš, J. - Petranová, D.: Masmediálne štúdiá v kocke. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2013.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 18:58, 25. január 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: verejná mienka
Definícia: termín s neostrou sémantikou vyjadrujúci diachróniu zmien v kognitívnych postojoch k médiám, ktorý sa začal profilovať v opozícii voči mediálnemu determinizmu predpokladajúcemu v 30. r. 20. stor. priamy a bezprostredný účinok médií na publikum či verejnú mienku a utváranie verejnej sféry
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: Koncepcia aktívneho publika vychádza z modelu kódovania a dekódovania a hermeneutiky. Oproti pôvodným koncepciám pasívneho publika (napr. teória zázračnej strely, tzv. podkožného vpichu), ktoré predpokladajú úplnú závislosť svojich členov na médiách, obsahoch a ich pasívne prijímanie, koncepcia aktívneho publika predpokladá u publika schopnosť selekcie a výberu.
Zdroj kontextu: Magál, S. - Matúš, J. - Petranová, D.: Masmediálne štúdiá v kocke. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2013.
Príbuzné termíny: publikum, verejná mienka
Cudzojazyčný ekvivalent: en: active audience