Termín:infotainment: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=infotainment
 
|Name=infotainment
 
|Definition=využívanie prvkov [[Term:zábava|zábavy]] v [[Term:spravodajstvo|spravodajstve]]
 
|Definition=využívanie prvkov [[Term:zábava|zábavy]] v [[Term:spravodajstvo|spravodajstve]]
|Localized definitions=
 
 
|Field=zábavný priemysel
 
|Field=zábavný priemysel
|Localized fields=
 
 
|Related terms=bulvár, komerčné médiá, verejnoprávne médiá, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava
 
|Related terms=bulvár, komerčné médiá, verejnoprávne médiá, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava
 
|Synonyms=infozábava
 
|Synonyms=infozábava
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=infotainment}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=infotainment
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=Infotainment vznikol v súvislosti s utvorením mediálnych sietí (spočiatku len elektronických), kde sa [[žurnalistika|žurnalistika]] preorientovala na divácky/poslucháčsky príťažlivé programové formáty, ktorými nahradila klasickú občiansku žurnalistiku, čím sa zmenilo aj profesijné zameranie novinára, ktorý sa už neprihovára spoluobčanom, ale disperznému, kozmopolitnému [[publikum|publiku]].
+
|Context=Infotainment vznikol v súvislosti s utvorením mediálnych sietí (spočiatku len elektronických), kde sa [[Term:žurnalistika|žurnalistika]] preorientovala na divácky/poslucháčsky príťažlivé programové formáty, ktorými nahradila klasickú občiansku žurnalistiku, čím sa zmenilo aj profesijné zameranie novinára, ktorý sa už neprihovára spoluobčanom, ale disperznému, kozmopolitnému [[Term:publikum|publiku]].
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011
+
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 19:48, 6. február 2019

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: zábavný priemysel
Definícia: využívanie prvkov zábavy v spravodajstve
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Infotainment vznikol v súvislosti s utvorením mediálnych sietí (spočiatku len elektronických), kde sa žurnalistika preorientovala na divácky/poslucháčsky príťažlivé programové formáty, ktorými nahradila klasickú občiansku žurnalistiku, čím sa zmenilo aj profesijné zameranie novinára, ktorý sa už neprihovára spoluobčanom, ale disperznému, kozmopolitnému publiku.
Zdroj kontextu: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
Synonymum: infozábava
Príbuzné termíny: bulvár, komerčné médiá, verejnoprávne médiá, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava
Cudzojazyčný ekvivalent: en: infotainment