Termín:fiktívnosť: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=fiktívnosť | |Name=fiktívnosť | ||
|Definition=neskutočnosť, ilúzia reálnosti prvkov, tvoriacich slovesnú štruktúru | |Definition=neskutočnosť, ilúzia reálnosti prvkov, tvoriacich slovesnú štruktúru | ||
− | |||
|Field=komunikácia | |Field=komunikácia | ||
− | |||
|Related terms=disimulácia, bulvár, bulvárna tlač | |Related terms=disimulácia, bulvár, bulvárna tlač | ||
− | + | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. | |
− | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž | ||
− | |||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. | |Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. | ||
− | |Context source=Matáková, | + | |Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. - Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Verzia zo dňa a času 10:43, 6. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | komunikácia |
Definícia: | neskutočnosť, ilúzia reálnosti prvkov, tvoriacich slovesnú štruktúru |
Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Kontext: | Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. |
Zdroj kontextu: | Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. - Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
Príbuzné termíny: | disimulácia, bulvár, bulvárna tlač |