Termín:mediálna kultúra: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=mediálna kultúra
 
|Name=mediálna kultúra
 
|Definition=skupina mediálnych produktov (napr. [[Term:film|filmy]], knihy, hudobné nahrávky, printové médiá a formáty sprostredkované [[Term:internet|internetom]]) a komunikatívnych praktík a činností súvisiacich s využívaním masmédií
 
|Definition=skupina mediálnych produktov (napr. [[Term:film|filmy]], knihy, hudobné nahrávky, printové médiá a formáty sprostredkované [[Term:internet|internetom]]) a komunikatívnych praktík a činností súvisiacich s využívaním masmédií
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá, kultúra
 
|Field=masmédiá, kultúra
|Localized fields=
 
 
|Related terms=médium
 
|Related terms=médium
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=media cultura}}{{Translation|Language=de|Localized form=e Medienkultur}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=media cultura
|Context=Súčasná spoločnosť je konzumnou spoločnosťou a je založená na nepretržitej spotrebe. To platí aj pre mediálnu kultúru. V konzumnej spoločnosti ide o čo najrýchlejšie použitie tovaru, aby mohol byť nahradený novým, modernejším alebo módnejším. Mediálna kultúra má zjavný sklon k zveličovaniu, škandalizovaniu a šokovaniu. V tomto smere sú práve masovokomunikačné prostriedky potenciálnymi nástrojmi zvýšenia konzumu, pretože sú určovateľmi moderného trendu – módy, navrhovateľmi snov cez reálne obrazy, ktoré sa silno dotýkajú sveta zmyslov a robia jednotlivca často až bezmocným.
+
}}{{Translation
|Context source=Cesta. Prešov: Gréckokatolícka charita 2011, č. 12.
+
|Language=de
|URL=
+
|Localized form=Medienkultur (die)
|Localized URLs=
+
}}
|Approved=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 23:03, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, kultúra
Definícia: skupina mediálnych produktov (napr. filmy, knihy, hudobné nahrávky, printové médiá a formáty sprostredkované internetom) a komunikatívnych praktík a činností súvisiacich s využívaním masmédií
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Príbuzné termíny: médium
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media cultura, de: Medienkultur (die)