Termín:masová kultúra: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=masová kultúra
 
|Name=masová kultúra
 
|Definition=súbor znakov typických pre masovo produkovanú a masovo prijímanú kultúru
 
|Definition=súbor znakov typických pre masovo produkovanú a masovo prijímanú kultúru
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá, kultúra
 
|Field=masmédiá, kultúra
|Localized fields=
 
 
|Related terms=maskult
 
|Related terms=maskult
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mass culture}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=mass culture
 +
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Karikatúru či dokonca deformáciu skutočnosti vnímame ako skutočnosť samú. Miesto skutočnosti tak zaujala jej karikatúra, ba neraz aj deformácia. Masová kultúra potrebuje mýty, a tak nutnosť akceptovať karikatúru skutočnosti je jedným z mýtov dnešnej doby. Aby však mýty boli prijaté, musia byť ritualizované. Emocionálnosť, tragickosť či sexualita ako vonkajší obal dynamicky a opakovane podávaných príbehov bez ohľadu na obsah sú práve takýmto ritualizačným momentom.
 
|Context=Karikatúru či dokonca deformáciu skutočnosti vnímame ako skutočnosť samú. Miesto skutočnosti tak zaujala jej karikatúra, ba neraz aj deformácia. Masová kultúra potrebuje mýty, a tak nutnosť akceptovať karikatúru skutočnosti je jedným z mýtov dnešnej doby. Aby však mýty boli prijaté, musia byť ritualizované. Emocionálnosť, tragickosť či sexualita ako vonkajší obal dynamicky a opakovane podávaných príbehov bez ohľadu na obsah sú práve takýmto ritualizačným momentom.
|Context source=SME. Denník. Bratislava: Petit Press 06.06.2009.
+
|Context source=SME. Denník. Bratislava: Petit Press, 6. 6. 2009.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_kult%C3%BAra
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_kult%C3%BAra
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 22:42, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, kultúra
Definícia: súbor znakov typických pre masovo produkovanú a masovo prijímanú kultúru
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Karikatúru či dokonca deformáciu skutočnosti vnímame ako skutočnosť samú. Miesto skutočnosti tak zaujala jej karikatúra, ba neraz aj deformácia. Masová kultúra potrebuje mýty, a tak nutnosť akceptovať karikatúru skutočnosti je jedným z mýtov dnešnej doby. Aby však mýty boli prijaté, musia byť ritualizované. Emocionálnosť, tragickosť či sexualita ako vonkajší obal dynamicky a opakovane podávaných príbehov bez ohľadu na obsah sú práve takýmto ritualizačným momentom.
Zdroj kontextu: SME. Denník. Bratislava: Petit Press, 6. 6. 2009.
Príbuzné termíny: maskult
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mass culture
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1 kult%C3%BAra