Termín:mainstream: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=mainstream | |Name=mainstream | ||
|Definition=vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty | |Definition=vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty | ||
− | |||
|Field=masové komunikácie, kultúra | |Field=masové komunikácie, kultúra | ||
− | |||
|Related terms=mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda | |Related terms=mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda | ||
− | + | |Bibliography=PODĽA: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. | |
− | |Bibliography=PODĽA Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mainstream}} | + | |Language=en |
+ | |Localized form=mainstream | ||
+ | }} | ||
|Acceptability=Neologizmus | |Acceptability=Neologizmus | ||
|Context=Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov. | |Context=Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov. | ||
− | |Context source=Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. | + | |Context source=Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2008. |
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream | |URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 21:58, 13. február 2019
Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.
Oblasť: | masové komunikácie, kultúra |
Definícia: | vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty |
Zdroj: | PODĽA: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. |
Kontext: | Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov. |
Zdroj kontextu: | Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2008. |
Príbuzné termíny: | mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: mainstream |
URL: | http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream |