Termín:čiernobiely film: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=čiernobiely film | |Name=čiernobiely film | ||
|Definition=filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch | |Definition=filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch | ||
− | |||
|Field=filmový priemysel | |Field=filmový priemysel | ||
− | |||
|Related terms=film, filmová reč | |Related terms=film, filmová reč | ||
− | + | |Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989. | |
− | |Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=black-and-white film}} | + | |Language=en |
+ | |Localized form=black-and-white film | ||
+ | }} | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší. | |Context=Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší. | ||
− | |Context source=Blech, | + | |Context source=Blech, R.: Martin Hollý — Život za kamerou. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2001. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 20:59, 5. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | filmový priemysel |
Definícia: | filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch |
Zdroj: | Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989. |
Kontext: | Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší. |
Zdroj kontextu: | Blech, R.: Martin Hollý — Život za kamerou. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2001. |
Príbuzné termíny: | film, filmová reč |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: black-and-white film |