Termín:publicistika: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=publicistika
 
|Name=publicistika
|Definition=súbor žurnalistických prejavov o aktuálnych udalostiach, v ktorých je určitý jav či skupina javov východiskom autora k širším zovšeobecneniam
+
|Definition=súbor žurnalistických prejavov o aktuálnych udalostiach, v ktorých je určitý jav či skupina javov východiskom autora k širším zovšeobecneniam
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=spravodajstvo, žurnalistika, žáner
 
|Related terms=spravodajstvo, žurnalistika, žáner
|Synonyms=novinárstvo, novinoveda, novinárčina
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=V publicistike sa používa [[analýza|analýza]] (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
 
|Context=V publicistike sa používa [[analýza|analýza]] (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
|Context source=Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe, Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky. 2001
+
|Context source=Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky 2001.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 20:58, 4. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: súbor žurnalistických prejavov o aktuálnych udalostiach, v ktorých je určitý jav či skupina javov východiskom autora k širším zovšeobecneniam
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V publicistike sa používa analýza (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
Zdroj kontextu: Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky 2001.
Príbuzné termíny: spravodajstvo, žurnalistika, žáner
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika