Termín:zasadnutie obecného zastupiteľstva: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie [[Term:starosta obce|starosta obce]], zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – [[Term:zástupca starostu|zástupcovi starostu]], alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva
 
|Definition=zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie [[Term:starosta obce|starosta obce]], zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – [[Term:zástupca starostu|zástupcovi starostu]], alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva
 
|Field=výkonná moc a štátna správa
 
|Field=výkonná moc a štátna správa
|Related terms=obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva,
+
|Related terms=obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva
 
|Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.
 
|Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt.
 
|Context=K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt.
 
|Context source=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.
 
|Context source=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.
|Comment=Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – ustanovujúce zasadnutie, riadne zasadnutie a mimoriadne zasadnutie. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty.
+
|Comment=Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – [[Term:ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva|ustanovujúce zasadnutie]], [[Term:riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva|riadne zasadnutie]] a [[Term:mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva|mimoriadne zasadnutie]]. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Verejná správa]]
 
[[Category:Verejná správa]]

Aktuálna revízia z 11:28, 4. máj 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: výkonná moc a štátna správa
Definícia: zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie starosta obce, zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – zástupcovi starostu, alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva
Zdroj: Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.

Kontext: K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt.
Zdroj kontextu: Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.
Príbuzné termíny: obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva
Poznámka: Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – ustanovujúce zasadnutie, riadne zasadnutie a mimoriadne zasadnutie. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty.