Termín:Data-Driven Learning: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=Data-Driven Learning |Definition=metóda využitia jazykových korpusov vo výučbe cuzdích jazykov |Field=lingvistika |Bibliography=PODĽA: Johns, T.: Sho…“)
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=Data-Driven Learning
 
|Name=Data-Driven Learning
|Definition=metóda využitia jazykových korpusov vo výučbe cuzdích jazykov
+
|Definition=metóda využitia jazykových korpusov vo výučbe cudzích jazykov
 
|Field=lingvistika
 
|Field=lingvistika
 
|Bibliography=PODĽA: Johns, T.: Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. In: Classroom Concordancing: ELR Journal. Ed. Tim Johns – Philip King 1991, s. 1 – 16.
 
|Bibliography=PODĽA: Johns, T.: Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. In: Classroom Concordancing: ELR Journal. Ed. Tim Johns – Philip King 1991, s. 1 – 16.
Riadok 11: Riadok 11:
 
|Localized form=DDL
 
|Localized form=DDL
 
}}
 
}}
|Acceptability=Odporúčaný
+
|Acceptability=Neologizmus
 
|URL=https://wiki.korpus.cz/doku.php/pojmy:data-driven_learning
 
|URL=https://wiki.korpus.cz/doku.php/pojmy:data-driven_learning
 
|Comment=Termín DDL bol zavedený britským korpusovým lingvistom Timom Johnsom, ktorý ako prvý využíval korpusy vo výučbe angličtiny. Táto metóda je založená na poznatkoch študenta, ktorý objavuje cudzí jazyk na základe korpusových dát. Učiteľ je v tomto prípade len koordinátorom študentovej práce, ktorý zaisťuje vhodné prostredie, v ktorom bude študent schopný dospieť k lignvistickým záverom. Ide o rozvinutie schopností študenta učiť sa ako sa učiť (learn how to learn). Študent je takisto vedcom, ktorý je vedený korpusovými dátami k tomu, aby vyvodil závery a dospel k všeobecným gramatickým pravidlám.
 
|Comment=Termín DDL bol zavedený britským korpusovým lingvistom Timom Johnsom, ktorý ako prvý využíval korpusy vo výučbe angličtiny. Táto metóda je založená na poznatkoch študenta, ktorý objavuje cudzí jazyk na základe korpusových dát. Učiteľ je v tomto prípade len koordinátorom študentovej práce, ktorý zaisťuje vhodné prostredie, v ktorom bude študent schopný dospieť k lignvistickým záverom. Ide o rozvinutie schopností študenta učiť sa ako sa učiť (learn how to learn). Študent je takisto vedcom, ktorý je vedený korpusovými dátami k tomu, aby vyvodil závery a dospel k všeobecným gramatickým pravidlám.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Korpusová lingvistika]]
 
[[Category:Korpusová lingvistika]]

Aktuálna revízia z 09:10, 27. apríl 2021

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: lingvistika
Definícia: metóda využitia jazykových korpusov vo výučbe cudzích jazykov
Zdroj: PODĽA: Johns, T.: Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. In: Classroom Concordancing: ELR Journal. Ed. Tim Johns – Philip King 1991, s. 1 – 16.

Cudzojazyčný ekvivalent: en: Data-Driven Learning, en: DDL
Poznámka: Termín DDL bol zavedený britským korpusovým lingvistom Timom Johnsom, ktorý ako prvý využíval korpusy vo výučbe angličtiny. Táto metóda je založená na poznatkoch študenta, ktorý objavuje cudzí jazyk na základe korpusových dát. Učiteľ je v tomto prípade len koordinátorom študentovej práce, ktorý zaisťuje vhodné prostredie, v ktorom bude študent schopný dospieť k lignvistickým záverom. Ide o rozvinutie schopností študenta učiť sa ako sa učiť (learn how to learn). Študent je takisto vedcom, ktorý je vedený korpusovými dátami k tomu, aby vyvodil závery a dospel k všeobecným gramatickým pravidlám.
URL: https://wiki.korpus.cz/doku.php/pojmy:data-driven learning