Termín:efektívnosť právnej normy: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=efektívnosť právnej normy |Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnu…“) |
|||
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.) | |||
Riadok 3: | Riadok 3: | ||
|Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť | |Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť | ||
|Field=štátna správa | |Field=štátna správa | ||
+ | |Related terms=efektívnosť | ||
|Synonyms=efektívnosť administratívnoprávnej normy | |Synonyms=efektívnosť administratívnoprávnej normy | ||
− | |Bibliography=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | + | |Bibliography=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia. | |Context=Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia. | ||
− | |Context source=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | + | |Context source=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Aktuálna revízia z 15:58, 4. máj 2022
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | štátna správa |
Definícia: | spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť |
Zdroj: | Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
Kontext: | Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia. |
Zdroj kontextu: | Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
Synonymum: | efektívnosť administratívnoprávnej normy |
Príbuzné termíny: | efektívnosť |