Termín:kritické obdobie: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 5: Riadok 5:
 
|Related terms=hypotéza kritického obdobia
 
|Related terms=hypotéza kritického obdobia
 
|Synonyms=senzitívne obdobie, citlivé obdobie
 
|Synonyms=senzitívne obdobie, citlivé obdobie
|Bibliography=Palcútová, M.: Krátky terminologický slovník bilingvizmu. 2005
+
|Bibliography=Palcútová, M.: Krátky terminologický slovník bilingvizmu. In: Kultúra slova, 2005, roč. 39, č. 1, s. 17 – 35.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en
Riadok 11: Riadok 11:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|URL=http://www.juls.savba.sk/ks/
+
|URL=https://www.juls.savba.sk/ediela/ks/2005/1/ks2005-1.html
 
|Comment=Koniec tohto obdobia sa zhoduje s možným skončením lateralizácie jazykovej funkcie do dominantnej ľavej hemisféry a spája sa so stratou adaptability a neschopnosťou reorganizácie mozgu.
 
|Comment=Koniec tohto obdobia sa zhoduje s možným skončením lateralizácie jazykovej funkcie do dominantnej ľavej hemisféry a spája sa so stratou adaptability a neschopnosťou reorganizácie mozgu.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Bilingvizmus]]
 
[[Category:Bilingvizmus]]

Aktuálna revízia z 17:18, 2. máj 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: dvojjazyčnosť
Definícia: obdobie približne medzi 2./3. a 13. rokom života, keď sa predpokladá, že jednotlivec je mimoriadne citlivý na schopnosť osvojiť si (druhý) jazyk
Zdroj: Palcútová, M.: Krátky terminologický slovník bilingvizmu. In: Kultúra slova, 2005, roč. 39, č. 1, s. 17 – 35.

Synonymum: senzitívne obdobie, citlivé obdobie
Príbuzné termíny: hypotéza kritického obdobia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: critical period
Poznámka: Koniec tohto obdobia sa zhoduje s možným skončením lateralizácie jazykovej funkcie do dominantnej ľavej hemisféry a spája sa so stratou adaptability a neschopnosťou reorganizácie mozgu.
URL: https://www.juls.savba.sk/ediela/ks/2005/1/ks2005-1.html