Termín:vnútorné predpisy: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.) | |||
Riadok 4: | Riadok 4: | ||
|Field=štátna správa | |Field=štátna správa | ||
|Related terms=normatívne správne akty, štatutárne predpisy | |Related terms=normatívne správne akty, štatutárne predpisy | ||
− | |Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. | + | |Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000. |
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku. | |Context=Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku. | ||
− | |Context source=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000. | + | |Context source=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000. |
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Aktuálna revízia z 13:15, 5. máj 2022
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | štátna správa |
Definícia: | slúžia na riadenie a usmerňovanie podriadených zamestnancov alebo orgánov a organizácií, ktoré je pôvodca vnútorného predpisu na základe kompetencie vymedzenej zákonom oprávnený riadiť |
Zdroj: | Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000. |
Kontext: | Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku. |
Zdroj kontextu: | Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000. |
Príbuzné termíny: | normatívne správne akty, štatutárne predpisy |