Termín:zábava: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 6: Riadok 6:
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy" a "odľahčenia" témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
+
|Context=Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy“ a „odľahčenia“ témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
|Context source=Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: EUROKÓDEX, s r. o. 2010.
+
|Context source=Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: Eurokódex 2010.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 19:28, 25. apríl 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: zábavný priemysel
Definícia: špecifická forma sociálneho konania, resp. komunikačných obsahov, ktoré umožňujú ich konzumentom únik pred tlakom každodenných životných situácií
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy“ a „odľahčenia“ témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
Zdroj kontextu: Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: Eurokódex 2010.
Príbuzné termíny: eskapizmus, masová kultúra, kultúrny priemysel