Termín:teória spoločenskej zodpovednosti: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 5: Riadok 5:
 
|Related terms=štyri teórie tlače, verejná sféra, verejnosť, verejný záujem
 
|Related terms=štyri teórie tlače, verejná sféra, verejnosť, verejný záujem
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Acceptability=Neologizmus
+
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=V ostatnom čase sa do popredia dostáva i koncept teórie spoločenskej zodpovednosti. Chápe sa ako povinnosť médií kontrolovať stav spoločenskej zodpovednosti firiem a súčasne informovať verejnosť o jej dodržiavaní všetkými politicko-hospodárskymi i spoločenskými subjektmi.
 
|Context=V ostatnom čase sa do popredia dostáva i koncept teórie spoločenskej zodpovednosti. Chápe sa ako povinnosť médií kontrolovať stav spoločenskej zodpovednosti firiem a súčasne informovať verejnosť o jej dodržiavaní všetkými politicko-hospodárskymi i spoločenskými subjektmi.
 
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
 
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 13:12, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: vychádza z toho, že médiá nie sú iba ekonomické subjekty, ktorých spoločenská rola je druhotným prejavom ich postavenia v podmienkach voľného trhu, ale že majú voči spoločnosti, v ktorej pôsobia, záväzok, že nesú vlastný podiel zodpovednosti za svojbytnú službu, ktorú spoločnosti poskytujú
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: V ostatnom čase sa do popredia dostáva i koncept teórie spoločenskej zodpovednosti. Chápe sa ako povinnosť médií kontrolovať stav spoločenskej zodpovednosti firiem a súčasne informovať verejnosť o jej dodržiavaní všetkými politicko-hospodárskymi i spoločenskými subjektmi.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: štyri teórie tlače, verejná sféra, verejnosť, verejný záujem