Termín:strihová skladba: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 16: | Riadok 16: | ||
}} | }} | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | |Context=Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb. Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma | + | |Context=Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb. Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma DiCilla The Doors. Známy nezávislý režisér rozpráva príbeh fenomenálnej rockovej kapely pomocou unikátnych archívnych záberov, nakrútených v rokoch 1966 – 1971. Mnohé neboli doteraz zverejnené. Časť z nich silne pripomína obyčajné home video, prinášajúce intímne zábery zo zákulisia i pódií, na ktorých skupina vystupovala. Rafinovaná strihová skladba a presný komentár (čítaný Johnny Deppom) ponúka však dramatickú výpoveď o generačnej revolte mládeže, ktorá rozhýbala v 60. rokoch minulého storočia Spojené štáty, spochybnila ich konzervatívny spoločenský systém a otriasla základmi ich establishmentu. |
|Context source=Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011. | |Context source=Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011. | ||
}} | }} | ||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 08:20, 3. apríl 2020
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | filmový priemysel |
Definícia: | spájanie rôznych filmových záberov, ktoré sa líšia svojím obsahom, do lineárnej postupnosti |
Zdroj: | kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006. |
Kontext: | Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb. Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma DiCilla The Doors. Známy nezávislý režisér rozpráva príbeh fenomenálnej rockovej kapely pomocou unikátnych archívnych záberov, nakrútených v rokoch 1966 – 1971. Mnohé neboli doteraz zverejnené. Časť z nich silne pripomína obyčajné home video, prinášajúce intímne zábery zo zákulisia i pódií, na ktorých skupina vystupovala. Rafinovaná strihová skladba a presný komentár (čítaný Johnny Deppom) ponúka však dramatickú výpoveď o generačnej revolte mládeže, ktorá rozhýbala v 60. rokoch minulého storočia Spojené štáty, spochybnila ich konzervatívny spoločenský systém a otriasla základmi ich establishmentu. |
Zdroj kontextu: | Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011. |
Príbuzné termíny: | filmový záber, filmová mizanscéna |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: film editing, de: Schnitt (der), fr: montage (n. m.) |