Termín:strihová skladba: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 16: Riadok 16:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb.  Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma !DiCilla The Doors. Známy nezávislý režisér rozpráva príbeh fenomenálnej rockovej kapely pomocou unikátnych archívnych záberov, nakrútených v rokoch 1966 – 1971. Mnohé neboli doteraz zverejnené. Časť z nich silne pripomína obyčajné home video, prinášajúce intímne zábery zo zákulisia i pódií, na ktorých skupina vystupovala. Rafinovaná strihová skladba a presný komentár (čítaný Johnny Deppom) ponúka však dramatickú výpoveď o generačnej revolte mládeže, ktorá rozhýbala v 60. rokoch minulého storočia Spojené štáty, spochybnila ich konzervatívny spoločenský systém a otriasla základmi ich establishmentu.
+
|Context=Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb.  Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma DiCilla The Doors. Známy nezávislý režisér rozpráva príbeh fenomenálnej rockovej kapely pomocou unikátnych archívnych záberov, nakrútených v rokoch 1966 – 1971. Mnohé neboli doteraz zverejnené. Časť z nich silne pripomína obyčajné home video, prinášajúce intímne zábery zo zákulisia i pódií, na ktorých skupina vystupovala. Rafinovaná strihová skladba a presný komentár (čítaný Johnny Deppom) ponúka však dramatickú výpoveď o generačnej revolte mládeže, ktorá rozhýbala v 60. rokoch minulého storočia Spojené štáty, spochybnila ich konzervatívny spoločenský systém a otriasla základmi ich establishmentu.
 
|Context source=Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011.
 
|Context source=Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 08:20, 3. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: filmový priemysel
Definícia: spájanie rôznych filmových záberov, ktoré sa líšia svojím obsahom, do lineárnej postupnosti
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Najbizarnejšou dvojicou sú staré dámy Lily a Chloe, tráviace dni navštevovaním pohrebov a hodnotením kvality jednotlivých pohrebných služieb. Koncom minulého roka sa v slovenských kinách objavil celovečerný strihový dokument amerického režiséra Toma DiCilla The Doors. Známy nezávislý režisér rozpráva príbeh fenomenálnej rockovej kapely pomocou unikátnych archívnych záberov, nakrútených v rokoch 1966 – 1971. Mnohé neboli doteraz zverejnené. Časť z nich silne pripomína obyčajné home video, prinášajúce intímne zábery zo zákulisia i pódií, na ktorých skupina vystupovala. Rafinovaná strihová skladba a presný komentár (čítaný Johnny Deppom) ponúka však dramatickú výpoveď o generačnej revolte mládeže, ktorá rozhýbala v 60. rokoch minulého storočia Spojené štáty, spochybnila ich konzervatívny spoločenský systém a otriasla základmi ich establishmentu.
Zdroj kontextu: Film.sk. Bratislava: Slovenský filmový ústav, február 2011.
Príbuzné termíny: filmový záber, filmová mizanscéna
Cudzojazyčný ekvivalent: en: film editing, de: Schnitt (der), fr: montage (n. m.)