Termín:mediálna etika: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 6: Riadok 6:
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ , vydavateľ , distribútor , redaktor a i.).
+
|Context=Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ, vydavateľ, distribútor, redaktor a i.).
 
|Context source=Poláková, E.: Etika – praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2008.
 
|Context source=Poláková, E.: Etika – praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2008.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 23:00, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: súbor sociálnych, resp. profesných noriem odrážajúcich akceptované morálne hodnoty, na ktorých základe sa definujú postupy pri práci na mediálnych produktoch, ktoré sú v danej dobe a danom spoločenskom kontexte považované za prijateľné a žiaduce a nároky na tieto produkty, resp. na mediované oznámenia, ktoré médiá ponúkajú adresátom
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ, vydavateľ, distribútor, redaktor a i.).
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Etika – praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2008.
Príbuzné termíny: novinárska etika