Termín:fiktívnosť: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 7: | Riadok 7: | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. | |Context=Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. | ||
− | |Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. | + | |Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. – Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
}} | }} | ||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 10:43, 6. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | komunikácia |
Definícia: | neskutočnosť, ilúzia reálnosti prvkov, tvoriacich slovesnú štruktúru |
Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Kontext: | Režisér však rafinovanú hru fikcie a reality posúva ešte ďalej a upozorňuje nielen na fiktívnosť filmu vo filme, ale relativizuje aj „skutočnosť“ vlastného rozprávania: tým, že Manuela a Estéban považujú Mankiewiczove postavy za fiktívne, Almodóvar divákov nepriamo upozorňuje na fiktívnosť svojho vlastného príbehu. |
Zdroj kontextu: | Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, V. – Hanáková, P.: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
Príbuzné termíny: | disimulácia, bulvár, bulvárna tlač |