Termín:globalizácia médií: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=globalizácia médií
 
|Name=globalizácia médií
|Definition=proces koncantrácie vlastníckych vzťahov v masmédiách a monopolizácie mediálnych subjektov v celosvetovom meradle
+
|Definition=proces koncentrácie vlastníckych vzťahov v masmédiách a monopolizácie mediálnych subjektov v celosvetovom meradle
|Localized definitions=
+
|Field=masmédiá, komunikácia
|Field=
 
|Localized fields=
 
 
|Related terms=globalizácia
 
|Related terms=globalizácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=globalisation of media}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=globalisation of media
 +
}}
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
|Acceptability=Normalizovaný
|Context=. V zásade sa však možno zhodnúť v tom, že masmediálne štúdiá sa zaoberajú podstatou a vplyvom médií na jednotlivca i spoločnosť. Majú trans- až multidisciplinárny charakter, analyzujú relevantné poznatky z rôznych vedných disciplín, ktoré syntetizujú v reflexii sociálnej reality. Súčasnej reality, odrážajúcej radikálne sociotechnické premeny informačnej a znalostnej spoločnosti, ktoré prináša kultúrna a ekonomická globalizácia médií.
+
|Context=V zásade sa však možno zhodnúť v tom, že masmediálne štúdiá sa zaoberajú podstatou a vplyvom médií na jednotlivca i spoločnosť. Majú trans- až multidisciplinárny charakter, analyzujú relevantné poznatky z rôznych vedných disciplín, ktoré syntetizujú v reflexii sociálnej reality. Súčasnej reality, odrážajúcej radikálne sociotechnické premeny informačnej a znalostnej spoločnosti, ktoré prináša kultúrna a ekonomická globalizácia médií.
|Context source=Poláková, Eva, Spálová, Lucia: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
+
|Context source=Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 19:02, 6. február 2019

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, komunikácia
Definícia: proces koncentrácie vlastníckych vzťahov v masmédiách a monopolizácie mediálnych subjektov v celosvetovom meradle
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V zásade sa však možno zhodnúť v tom, že masmediálne štúdiá sa zaoberajú podstatou a vplyvom médií na jednotlivca i spoločnosť. Majú trans- až multidisciplinárny charakter, analyzujú relevantné poznatky z rôznych vedných disciplín, ktoré syntetizujú v reflexii sociálnej reality. Súčasnej reality, odrážajúcej radikálne sociotechnické premeny informačnej a znalostnej spoločnosti, ktoré prináša kultúrna a ekonomická globalizácia médií.
Zdroj kontextu: Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
Príbuzné termíny: globalizácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: globalisation of media