Termín:komunikológia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=komunikológia
 
|Name=komunikológia
|Definition=humanitnovedná disciplína skúmajúca ľudskú [[Term:komunikácia|komunikáciu]] z pozície semiotickej fenomenológie
+
|Definition=humanitnovedná disciplína skúmajúca ľudskú komunikáciu z pozície semiotickej fenomenológie
|Localized definitions=
 
 
|Field=komunikácia
 
|Field=komunikácia
|Localized fields=
 
|Related terms=komunikácia
 
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=communicology}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=communicology
 +
}}
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
|Acceptability=Normalizovaný
|Context=Neprenosnosť zmyslotvorby je skutočnosť, ktorá má nielen ďalekosiahlu ontologickú relevanciu, ale zásadným spôsobom orientuje aj komunikologický výskum. Doposiaľ sa v komunikológii bežne stretávame s výrokom o tom, že v priebehu komunikačného procesu sa „prenášajú významy“. Vyššie načrtnutý synkritický prístup ku [[komunikácia|komunikácii]] vidí komunikačný proces nie ako prenos, ale ako re-kreovanie významových útvarov.
+
|Context=Neprenosnosť zmyslotvorby je skutočnosť, ktorá má nielen ďalekosiahlu ontologickú relevanciu, ale zásadným spôsobom orientuje aj komunikologický výskum. Doposiaľ sa v komunikológii bežne stretávame s výrokom o tom, že v priebehu komunikačného procesu sa „prenášajú významy“. Vyššie načrtnutý synkritický prístup ku komunikácii vidí komunikačný proces nie ako prenos, ale ako re-kreovanie významových útvarov.
 
|Context source=Piaček, Jozef: Fenomén komunikácie z hľadiska synkriticizmu. In: Rozumieme ľudskej komunikácii? Human communication studies 2. Ed. E. Višňovský. Bratislava: Veda 1995.
 
|Context source=Piaček, Jozef: Fenomén komunikácie z hľadiska synkriticizmu. In: Rozumieme ľudskej komunikácii? Human communication studies 2. Ed. E. Višňovský. Bratislava: Veda 1995.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 +
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 17:58, 9. október 2020

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: komunikácia
Definícia: humanitnovedná disciplína skúmajúca ľudskú komunikáciu z pozície semiotickej fenomenológie
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: Neprenosnosť zmyslotvorby je skutočnosť, ktorá má nielen ďalekosiahlu ontologickú relevanciu, ale zásadným spôsobom orientuje aj komunikologický výskum. Doposiaľ sa v komunikológii bežne stretávame s výrokom o tom, že v priebehu komunikačného procesu sa „prenášajú významy“. Vyššie načrtnutý synkritický prístup ku komunikácii vidí komunikačný proces nie ako prenos, ale ako re-kreovanie významových útvarov.
Zdroj kontextu: Piaček, Jozef: Fenomén komunikácie z hľadiska synkriticizmu. In: Rozumieme ľudskej komunikácii? Human communication studies 2. Ed. E. Višňovský. Bratislava: Veda 1995.
Cudzojazyčný ekvivalent: en: communicology