Termín:mediálna etika: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=mediálna etika
 
|Name=mediálna etika
 
|Definition=súbor sociálnych, resp. profesných noriem odrážajúcich akceptované morálne hodnoty, na ktorých základe sa definujú postupy pri práci na mediálnych produktoch, ktoré sú v danej dobe a danom spoločenskom kontexte považované za prijateľné a žiaduce a nároky na tieto produkty, resp. na mediované oznámenia, ktoré médiá ponúkajú adresátom
 
|Definition=súbor sociálnych, resp. profesných noriem odrážajúcich akceptované morálne hodnoty, na ktorých základe sa definujú postupy pri práci na mediálnych produktoch, ktoré sú v danej dobe a danom spoločenskom kontexte považované za prijateľné a žiaduce a nároky na tieto produkty, resp. na mediované oznámenia, ktoré médiá ponúkajú adresátom
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=novinárska etika
 
|Related terms=novinárska etika
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
+
|Context=Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ, vydavateľ, distribútor, redaktor a i.).
|Acceptability=Neologizmus
+
|Context source=Poláková, E.: Etika praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2008.
|Context=Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ , vydavateľ , distribútor , redaktor a i .).
 
|Context source=Poláková, Eva: Etika - praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM, 2008
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 23:00, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: súbor sociálnych, resp. profesných noriem odrážajúcich akceptované morálne hodnoty, na ktorých základe sa definujú postupy pri práci na mediálnych produktoch, ktoré sú v danej dobe a danom spoločenskom kontexte považované za prijateľné a žiaduce a nároky na tieto produkty, resp. na mediované oznámenia, ktoré médiá ponúkajú adresátom
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ, vydavateľ, distribútor, redaktor a i.).
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Etika – praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2008.
Príbuzné termíny: novinárska etika