Termín:graffiti: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=graffiti
 
|Name=graffiti
 
|Definition=kresby, nápisy a dekorácie na stenách a stavaných plochách v mestských aglomeráciách
 
|Definition=kresby, nápisy a dekorácie na stenách a stavaných plochách v mestských aglomeráciách
|Localized definitions=
 
 
|Field=umenie, masmédiá
 
|Field=umenie, masmédiá
|Localized fields=
 
|Related terms=
 
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
|Translations=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Acceptability=Neologizmus
 
 
|Context=Vizuálnu stránku hip-hopovej kultúry dopĺňa graffiti, chápané ako spôsob zviditeľnenia sa a útek od všednosti a každodennosti života vo veľkomeste. Je to anonymný výtvarný prejav sprejom, alebo kriedou na múry a veľké betónové plochy v mestách, na vagóny vlakov a podobne. Rozšíril sa najmä od začiatku 70. rokov v USA. O popularitu graffiti sa zaslúžil najmä americký výtvarník K. Haring, ktorého tvorbu začali oceňovať aj renomované múzeá. V 90. rokoch sa graffiti rozšírilo aj v Európe (Berlínsky múr, v Taliansku okraj tisíclírových bankoviek).
 
|Context=Vizuálnu stránku hip-hopovej kultúry dopĺňa graffiti, chápané ako spôsob zviditeľnenia sa a útek od všednosti a každodennosti života vo veľkomeste. Je to anonymný výtvarný prejav sprejom, alebo kriedou na múry a veľké betónové plochy v mestách, na vagóny vlakov a podobne. Rozšíril sa najmä od začiatku 70. rokov v USA. O popularitu graffiti sa zaslúžil najmä americký výtvarník K. Haring, ktorého tvorbu začali oceňovať aj renomované múzeá. V 90. rokoch sa graffiti rozšírilo aj v Európe (Berlínsky múr, v Taliansku okraj tisíclírových bankoviek).
 
|Context source=www.Webjournal.sk. Bratislava: Združenie MASS-MEDIA-SCIENCE pri Katedre žurnalistiky FiF UK 2006.
 
|Context source=www.Webjournal.sk. Bratislava: Združenie MASS-MEDIA-SCIENCE pri Katedre žurnalistiky FiF UK 2006.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Graffiti
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Graffiti
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 14:24, 18. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: umenie, masmédiá
Definícia: kresby, nápisy a dekorácie na stenách a stavaných plochách v mestských aglomeráciách
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: Vizuálnu stránku hip-hopovej kultúry dopĺňa graffiti, chápané ako spôsob zviditeľnenia sa a útek od všednosti a každodennosti života vo veľkomeste. Je to anonymný výtvarný prejav sprejom, alebo kriedou na múry a veľké betónové plochy v mestách, na vagóny vlakov a podobne. Rozšíril sa najmä od začiatku 70. rokov v USA. O popularitu graffiti sa zaslúžil najmä americký výtvarník K. Haring, ktorého tvorbu začali oceňovať aj renomované múzeá. V 90. rokoch sa graffiti rozšírilo aj v Európe (Berlínsky múr, v Taliansku okraj tisíclírových bankoviek).
Zdroj kontextu: www.Webjournal.sk. Bratislava: Združenie MASS-MEDIA-SCIENCE pri Katedre žurnalistiky FiF UK 2006.
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Graffiti