Termín:pseudoudalosť: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=pseudoudalosť
 
|Name=pseudoudalosť
 
|Definition=umelá udalosť, ktorá je zinscenovaná, zrežírovaná a pripravená špeciálne pre médiá
 
|Definition=umelá udalosť, ktorá je zinscenovaná, zrežírovaná a pripravená špeciálne pre médiá
|Localized definitions=
 
 
|Field=kontrola komunikácií
 
|Field=kontrola komunikácií
|Localized fields=
+
|Related terms=konštruovanie reality v správach, mediálna organizácia, pseudoprostredie
|Related terms=konštruovanie reality v správach, mediálna organizácia
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Context=Ivan Vágner (1997) rozlišuje tri hlavné faktory, ktoré sú podmienkou úspešnej [[Term:manipulácia|manipulácie]], a to: Informácie zapadajú do širšieho informačného kontextu. (Všetky médiá zväčša prezentujú tie isté pseudoudalosti, je preto mimoriadne ťažké uvedomiť si, že ide skutočne o pseudoudalosť.) Celou svojou výchovou sme predurčení veriť tomuto druhu informácií. Aspoň malú časť z informácií si môžeme overiť (alebo si to aspoň myslíme).
|Translations=
+
|Context source=Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=Ivan Vágner (1997) rozlišuje tri hlavné faktory, ktoré sú podmienkou úspešnej [[manipulácia|manipulácie]], a to: Informácie zapadajú do širšieho informačného kontextu. (Všetky médiá zväčša prezentujú tie isté pseudoudalosti, je preto mimoriadne ťažké uvedomiť si, že ide skutočne o pseudoudalosť.) Celou svojou výchovou sme predurčení veriť tomuto druhu informácií. Aspoň malú časť z informácií si môžeme overiť (alebo si to aspoň myslíme).
 
|Context source=Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 07:18, 3. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií
Definícia: umelá udalosť, ktorá je zinscenovaná, zrežírovaná a pripravená špeciálne pre médiá
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Ivan Vágner (1997) rozlišuje tri hlavné faktory, ktoré sú podmienkou úspešnej manipulácie, a to: Informácie zapadajú do širšieho informačného kontextu. (Všetky médiá zväčša prezentujú tie isté pseudoudalosti, je preto mimoriadne ťažké uvedomiť si, že ide skutočne o pseudoudalosť.) Celou svojou výchovou sme predurčení veriť tomuto druhu informácií. Aspoň malú časť z informácií si môžeme overiť (alebo si to aspoň myslíme).
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
Príbuzné termíny: konštruovanie reality v správach, mediálna organizácia, pseudoprostredie