Termín:reklamný apel: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=reklamný apel
 
|Name=reklamný apel
 
|Definition=leitmotív celej reklamnej kampane
 
|Definition=leitmotív celej reklamnej kampane
|Localized definitions=
 
 
|Field=reklama
 
|Field=reklama
|Localized fields=
 
 
|Related terms=reklamná agentúra, reklama
 
|Related terms=reklamná agentúra, reklama
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=advertising appeal}}
+
|Language=en
|Acceptability=Neologizmus
+
|Localized form=advertising appeal
|Context=Od ostatných sa chcel nováčik medzi zdravotnými poisťovňami odlíšiť propagáciou prevencie – ktorá má jasné výhody pre poistenca aj poisťovňu. Tradičné návody na zdravý spôsob života by však rýchlo začali nudiť. Starostlivý prístup ku klientovi sa preto dostal do samej reklamy. Napríklad na zelenej strane v printových médiách, vďaka ktorej si oči čitateľa majú na chvíľu oddýchnuť. V televíznom spote vysielanom v nočnom čase, ktorý posielal divákov spať. Alebo na plagátoch, ktoré vyzývali na prechádzku po najbližšiu zastávku. Podľa riaditeľa stratégií agentúry MUW Saatchi & Saatchi Roberta Webera sa však agentúra až priveľmi vybúrila: „Príliš veľa exekúcií vedie k zámene a neprehľadnosti posolstiev, určite k ich nižšej zapamätateľnosti.“ Kampaň tak nemala svojho hrdinu, ale „veľa nevyrovnaných reklamných apelov.“
 
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s.r.o. 2006-11-03.
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 +
|Context=Od ostatných sa chcel nováčik medzi zdravotnými poisťovňami odlíšiť propagáciou prevencie – ktorá má jasné výhody pre poistenca aj poisťovňu. Tradičné návody na zdravý spôsob života by však rýchlo začali nudiť. Starostlivý prístup ku klientovi sa preto dostal do samej reklamy. Napríklad na zelenej strane v printových médiách, vďaka ktorej si oči čitateľa majú na chvíľu oddýchnuť. V televíznom spote vysielanom v nočnom čase, ktorý posielal divákov spať. Alebo na plagátoch, ktoré vyzývali na prechádzku po najbližšiu zastávku. Podľa riaditeľa stratégií agentúry MUW Saatchi & Saatchi Roberta Webera sa však agentúra až priveľmi vybúrila: „Príliš veľa exekúcií vedie k zámene a neprehľadnosti posolstiev, určite k ich nižšej zapamätateľnosti“. Kampaň tak nemala svojho hrdinu, ale „veľa nevyrovnaných reklamných apelov“.
 +
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s r. o., 3. 11. 2006.
 +
}}
 +
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:39, 4. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: reklama
Definícia: leitmotív celej reklamnej kampane
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Od ostatných sa chcel nováčik medzi zdravotnými poisťovňami odlíšiť propagáciou prevencie – ktorá má jasné výhody pre poistenca aj poisťovňu. Tradičné návody na zdravý spôsob života by však rýchlo začali nudiť. Starostlivý prístup ku klientovi sa preto dostal do samej reklamy. Napríklad na zelenej strane v printových médiách, vďaka ktorej si oči čitateľa majú na chvíľu oddýchnuť. V televíznom spote vysielanom v nočnom čase, ktorý posielal divákov spať. Alebo na plagátoch, ktoré vyzývali na prechádzku po najbližšiu zastávku. Podľa riaditeľa stratégií agentúry MUW Saatchi & Saatchi Roberta Webera sa však agentúra až priveľmi vybúrila: „Príliš veľa exekúcií vedie k zámene a neprehľadnosti posolstiev, určite k ich nižšej zapamätateľnosti“. Kampaň tak nemala svojho hrdinu, ale „veľa nevyrovnaných reklamných apelov“.
Zdroj kontextu: www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s r. o., 3. 11. 2006.
Príbuzné termíny: reklamná agentúra, reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: advertising appeal