Termín:tovarový fetišizmus: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=tovarový fetišizmus | |Name=tovarový fetišizmus | ||
|Definition=termín klasického marxizmu, označujúci sociálne a kultúrne hodnoty a normy, ktoré sa vzťahujú k vlastníctvu a užívaniu tovaru nezávisle od práce, ktorá stála za jeho výrobou | |Definition=termín klasického marxizmu, označujúci sociálne a kultúrne hodnoty a normy, ktoré sa vzťahujú k vlastníctvu a užívaniu tovaru nezávisle od práce, ktorá stála za jeho výrobou | ||
− | |||
|Field=masové komunikácie, kultúra | |Field=masové komunikácie, kultúra | ||
− | |||
|Related terms=masová kultúra, marxistická teória médií, kultúrny priemysel | |Related terms=masová kultúra, marxistická teória médií, kultúrny priemysel | ||
− | + | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | |
− | |Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace | ||
− | |||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Nemecký filmár Alexander Kluge nakrútil film Kapitál. Ktovie, či by však dnešnú ľavicu oslovilo to, že Marx z dvoch konzervatívnych tradícií (Hegel a Ricardo) utvoril radikálnu teóriu. V každom prípade dnešný záujem o Marxa súvisí nielen s finančnou a hospodárskou krízou, pričom Marxov opis „tovarového fetišizmu“ sa pozoruhodne hodí na súčasnosť, kde sú hodnoty schované za neprehľadnými transakciami. „Marxistické“ obrodenie je či bolo vedľajším produktom súčasnej krízy. | |Context=Nemecký filmár Alexander Kluge nakrútil film Kapitál. Ktovie, či by však dnešnú ľavicu oslovilo to, že Marx z dvoch konzervatívnych tradícií (Hegel a Ricardo) utvoril radikálnu teóriu. V každom prípade dnešný záujem o Marxa súvisí nielen s finančnou a hospodárskou krízou, pričom Marxov opis „tovarového fetišizmu“ sa pozoruhodne hodí na súčasnosť, kde sú hodnoty schované za neprehľadnými transakciami. „Marxistické“ obrodenie je či bolo vedľajším produktom súčasnej krízy. | ||
|Context source=Dinuš, P. a kolektív: Marx a spoločenské zmeny po roku 1989. Bratislava: Veda 2010. | |Context source=Dinuš, P. a kolektív: Marx a spoločenské zmeny po roku 1989. Bratislava: Veda 2010. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 15:09, 7. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masové komunikácie, kultúra |
Definícia: | termín klasického marxizmu, označujúci sociálne a kultúrne hodnoty a normy, ktoré sa vzťahujú k vlastníctvu a užívaniu tovaru nezávisle od práce, ktorá stála za jeho výrobou |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Nemecký filmár Alexander Kluge nakrútil film Kapitál. Ktovie, či by však dnešnú ľavicu oslovilo to, že Marx z dvoch konzervatívnych tradícií (Hegel a Ricardo) utvoril radikálnu teóriu. V každom prípade dnešný záujem o Marxa súvisí nielen s finančnou a hospodárskou krízou, pričom Marxov opis „tovarového fetišizmu“ sa pozoruhodne hodí na súčasnosť, kde sú hodnoty schované za neprehľadnými transakciami. „Marxistické“ obrodenie je či bolo vedľajším produktom súčasnej krízy. |
Zdroj kontextu: | Dinuš, P. a kolektív: Marx a spoločenské zmeny po roku 1989. Bratislava: Veda 2010. |
Príbuzné termíny: | masová kultúra, marxistická teória médií, kultúrny priemysel |