Termín:spravodajské hodnoty: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(2 medziľahlé úpravy od jedného ďalšieho používateľa nie sú zobrazené)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=spravodajské hodnoty
 
|Name=spravodajské hodnoty
 
|Definition=všetky znaky, ktoré rozhodujú o zaradení správy do [[Term:spravodajstvo|spravodajstva]]
 
|Definition=všetky znaky, ktoré rozhodujú o zaradení správy do [[Term:spravodajstvo|spravodajstva]]
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
+
|Related terms=gatekeeper, konštruovanie reality v správach, pseudoudalosť, objektivita spravodajstva
|Related terms=gatekeeper, gatekeeping, konštruovanie reality v médiách, pseudoudalosť
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=news values, spravodajské faktory
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=news values}}
+
|Localized form=news values
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Prvý odborník, ktorý hovoril o news value, čiže o spravodajskej hodnote, bol Walter Lippman, a to v knihe Public opinion z roku 1922. Výraz „spravodajská hodnota“ spájal s viacerými činiteľmi, vplývajúcimi na výber faktov, z ktorých novinári tvoria správy.
 
|Context=Prvý odborník, ktorý hovoril o news value, čiže o spravodajskej hodnote, bol Walter Lippman, a to v knihe Public opinion z roku 1922. Výraz „spravodajská hodnota“ spájal s viacerými činiteľmi, vplývajúcimi na výber faktov, z ktorých novinári tvoria správy.
|Context source=Hochelová, V.: Spravodajské a nespravodajské hodnoty v novinárskej praxi. Etické rozhodovanie, In: Masmediálna komunikácia v interdisciplinárnom výskume, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006
+
|Context source=Hochelová, V.: Spravodajské a nespravodajské hodnoty v novinárskej praxi. Etické rozhodovanie. In: Masmediálna komunikácia v interdisciplinárnom výskume. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 17:26, 2. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: všetky znaky, ktoré rozhodujú o zaradení správy do spravodajstva
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Prvý odborník, ktorý hovoril o news value, čiže o spravodajskej hodnote, bol Walter Lippman, a to v knihe Public opinion z roku 1922. Výraz „spravodajská hodnota“ spájal s viacerými činiteľmi, vplývajúcimi na výber faktov, z ktorých novinári tvoria správy.
Zdroj kontextu: Hochelová, V.: Spravodajské a nespravodajské hodnoty v novinárskej praxi. Etické rozhodovanie. In: Masmediálna komunikácia v interdisciplinárnom výskume. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
Príbuzné termíny: gatekeeper, konštruovanie reality v správach, pseudoudalosť, objektivita spravodajstva
Cudzojazyčný ekvivalent: en: news values