Termín:anketa: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
 
|Related terms=verejná mienka, propaganda, manipulácia
 
|Related terms=verejná mienka, propaganda, manipulácia
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
+
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en
Riadok 19: Riadok 19:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne [[propaganda|propagandu]]. Na takéto ciele  sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
+
|Context=Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne [[Term:propaganda|propagandu]]. Na takéto ciele  sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
|Context source=Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií,. Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity 2003.
+
|Context source=Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií. Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity 2003.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 17:31, 14. júl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: výskum mienky istého okruhu osôb alebo širšej verejnosti o určitej otázke
Zdroj: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Zakazuje sa konštruovať sondy, v ktorých je už vopred stanovený predpoklad, tým viac sú zakázané nástrojové prieskumy s úmyslom potvrdiť „správny“ názor a robiť tak vlastne propagandu. Na takéto ciele sa ankety a sondáže veľmi často využívali, stáva sa to ešte aj dnes.
Zdroj kontextu: Iłowiecki, T. M. – Zasępa, T.: Moc a nemoc médií. Bratislava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, vydavateľstvo Trnavskej univerzity 2003.
Príbuzné termíny: verejná mienka, propaganda, manipulácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: inquiry, de: Umfrage (die), fr: sondage (n.m.), it: sondaggio (il)
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Anketa