Termín:autocenzúra: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=autocenzúra
 
|Name=autocenzúra
 
|Definition=vedomá alebo mimovoľná korekcia spontánnych a nevedomých predstáv a asociácií, ktoré jednotlivec považuje za spoločensky nežiaduce
 
|Definition=vedomá alebo mimovoľná korekcia spontánnych a nevedomých predstáv a asociácií, ktoré jednotlivec považuje za spoločensky nežiaduce
|Localized definitions=
 
 
|Field=komunikačná politika
 
|Field=komunikačná politika
|Localized fields=
 
 
|Related terms=cenzúra
 
|Related terms=cenzúra
|Synonyms=
+
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=self-censorship}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=self-censorship
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Ak sa pripúšťa lobizmus, ekonomické skupiny sponzorujúce strany, tak využitie vlastných médií je len logickým zavŕšením. Médiá sú však predsa len trochu „ o inom “. Ich obsahovú náplň vytvárajú novinári. Aby tá bola v zhode s názormi (či potrebami) vlastníka, ktorý je, úplne teoreticky, aj vysokým predstaviteľom politickej strany, možno dosiahnuť len dvoma spôsobmi. Sú prijímaní iba [[redaktor|redaktori]] s vyhovujúcim politickým názorom, alebo sú pracovníci pripravení svoj názor správne „prehodnotiť“. Autocenzúra môže byť efektívnejšia ako [[cenzúra|cenzúra]].
+
|Context=Ak sa pripúšťa lobizmus, ekonomické skupiny sponzorujúce strany, tak využitie vlastných médií je len logickým zavŕšením. Médiá sú však predsa len trochu „o inom“. Ich obsahovú náplň vytvárajú novinári. Aby tá bola v zhode s názormi (či potrebami) vlastníka, ktorý je, úplne teoreticky, aj vysokým predstaviteľom politickej strany, možno dosiahnuť len dvoma spôsobmi. Sú prijímaní iba [[Term:redaktor|redaktori]] s vyhovujúcim politickým názorom, alebo sú pracovníci pripravení svoj názor správne „prehodnotiť“. Autocenzúra môže byť efektívnejšia ako [[Term:cenzúra|cenzúra]].
 
|Context source=Slovo. Bratislava: Nové Slovo s.r.o. 10/2002.
 
|Context source=Slovo. Bratislava: Nové Slovo s.r.o. 10/2002.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 13:55, 7. júl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: komunikačná politika
Definícia: vedomá alebo mimovoľná korekcia spontánnych a nevedomých predstáv a asociácií, ktoré jednotlivec považuje za spoločensky nežiaduce
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: Ak sa pripúšťa lobizmus, ekonomické skupiny sponzorujúce strany, tak využitie vlastných médií je len logickým zavŕšením. Médiá sú však predsa len trochu „o inom“. Ich obsahovú náplň vytvárajú novinári. Aby tá bola v zhode s názormi (či potrebami) vlastníka, ktorý je, úplne teoreticky, aj vysokým predstaviteľom politickej strany, možno dosiahnuť len dvoma spôsobmi. Sú prijímaní iba redaktori s vyhovujúcim politickým názorom, alebo sú pracovníci pripravení svoj názor správne „prehodnotiť“. Autocenzúra môže byť efektívnejšia ako cenzúra.
Zdroj kontextu: Slovo. Bratislava: Nové Slovo s.r.o. 10/2002.
Príbuzné termíny: cenzúra
Cudzojazyčný ekvivalent: en: self-censorship