Termín:žurnalistika: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(4 medziľahlé úpravy od 2 ďalších používateľov nie sú zobrazené)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=žurnalistika
 
|Name=žurnalistika
 
|Definition=spoločenská inštitúcia podieľajúca sa na konštituovaní verejného priestoru v liberálno-demokratických spoločnostiach a na sprostredkovávaní agend
 
|Definition=spoločenská inštitúcia podieľajúca sa na konštituovaní verejného priestoru v liberálno-demokratických spoločnostiach a na sprostredkovávaní agend
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
+
|Related terms=masová komunikácia, mediálna organizácia, beletristické žánre v elektronických médiách, bulvárna tlač, časopis, dátová žurnalistika
|Related terms=masová komunikácia, mediálna organizácia
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
 
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Skutočná žurnalistika vznikla v čase spoločenskej potreby tejto činnosti, vtedy, keď sa správa ako jej základný "produkt" stala tovarom.
+
|Context=Skutočná žurnalistika vznikla v čase spoločenskej potreby tejto činnosti, vtedy, keď sa správa ako jej základný „produkt“ stala tovarom.
|Context source=Magál, S. - Matúš, J. – Valentovičová, D.: Vybrané kapitoly z masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2007
+
|Context source=Magál, S. Matúš, J. – Valentovičová, D.: Vybrané kapitoly z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2007.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 13:25, 31. marec 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: spoločenská inštitúcia podieľajúca sa na konštituovaní verejného priestoru v liberálno-demokratických spoločnostiach a na sprostredkovávaní agend
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Skutočná žurnalistika vznikla v čase spoločenskej potreby tejto činnosti, vtedy, keď sa správa ako jej základný „produkt“ stala tovarom.
Zdroj kontextu: Magál, S. – Matúš, J. – Valentovičová, D.: Vybrané kapitoly z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2007.
Príbuzné termíny: masová komunikácia, mediálna organizácia, beletristické žánre v elektronických médiách, bulvárna tlač, časopis, dátová žurnalistika
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika