Termín:propaganda: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(5 medziľahlých úprav od 2 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=propaganda
 
|Name=propaganda
 
|Definition=zámerná a systematická snaha o formovanie predstáv, ovplyvňovanie a usmerňovanie citov, vôle, postojov, názorov, myslenia a chovania ľudí za účelom dosiahnutia takej reakcie, ktorá je v súlade s úmyslami a potrebami propagandistu
 
|Definition=zámerná a systematická snaha o formovanie predstáv, ovplyvňovanie a usmerňovanie citov, vôle, postojov, názorov, myslenia a chovania ľudí za účelom dosiahnutia takej reakcie, ktorá je v súlade s úmyslami a potrebami propagandistu
|Localized definitions=
 
 
|Field=kontrola komunikácií, dezinformácia
 
|Field=kontrola komunikácií, dezinformácia
|Localized fields=
+
|Related terms=manipulácia, cenzúra, reklama, anketa, branná propaganda, buržoázna tlač, buržoázna žurnalistika
|Related terms=manipulácia, cenzúra, reklama
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, Irena a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=PODĽA Reifová, Irena a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=propaganda}}{{Translation|Language=fr|Localized form=propagande (n.f.)}}
+
|Localized form=propaganda
 +
}}{{Translation
 +
|Language=fr
 +
|Localized form=propagande (n. f.)
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Kde a kedy nastal rozhodujúci zlom vo vnímaní cestovného ruchu ako významnej súčasti rozvoja mesta? Nastal v roku 2004 po vstupe Slovenska do EÚ. Mohutná propaganda súvisiaca s rozšírením únie v roku 2004 zvýšila nečakane návštevnosť Bratislavy a mesto veľmi rýchle zareagovalo. Bola prijatá koncepcia rozvoja cestovného ruchu na roky 2005 − 2006.
 
|Context=Kde a kedy nastal rozhodujúci zlom vo vnímaní cestovného ruchu ako významnej súčasti rozvoja mesta? Nastal v roku 2004 po vstupe Slovenska do EÚ. Mohutná propaganda súvisiaca s rozšírením únie v roku 2004 zvýšila nečakane návštevnosť Bratislavy a mesto veľmi rýchle zareagovalo. Bola prijatá koncepcia rozvoja cestovného ruchu na roky 2005 − 2006.
|Context source=Cestovateľ. Mesačník o dovolenkách, službách a turistike. Banská Bystica: Ľubomír Motyčka, 2007, roč. 13, č. 08.
+
|Context source=Cestovateľ. Mesačník o dovolenkách, službách a turistike. Banská Bystica: Ľubomír Motyčka, 2007, roč. 13, č. 8.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Propaganda
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Propaganda
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 12:37, 31. marec 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií, dezinformácia
Definícia: zámerná a systematická snaha o formovanie predstáv, ovplyvňovanie a usmerňovanie citov, vôle, postojov, názorov, myslenia a chovania ľudí za účelom dosiahnutia takej reakcie, ktorá je v súlade s úmyslami a potrebami propagandistu
Zdroj: PODĽA: Reifová, Irena a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Kde a kedy nastal rozhodujúci zlom vo vnímaní cestovného ruchu ako významnej súčasti rozvoja mesta? Nastal v roku 2004 po vstupe Slovenska do EÚ. Mohutná propaganda súvisiaca s rozšírením únie v roku 2004 zvýšila nečakane návštevnosť Bratislavy a mesto veľmi rýchle zareagovalo. Bola prijatá koncepcia rozvoja cestovného ruchu na roky 2005 − 2006.
Zdroj kontextu: Cestovateľ. Mesačník o dovolenkách, službách a turistike. Banská Bystica: Ľubomír Motyčka, 2007, roč. 13, č. 8.
Príbuzné termíny: manipulácia, cenzúra, reklama, anketa, branná propaganda, buržoázna tlač, buržoázna žurnalistika
Cudzojazyčný ekvivalent: en: propaganda, fr: propagande (n. f.)
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Propaganda