Termín:copywriter: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=copywriter
 
|Name=copywriter
|Definition=označenie pracovníka reklamnej agentúry, ktorý pripravuje obsahovú stránku reklamného textu
+
|Definition=''pozri definíciu synonyma''
 
|Field=reklama, povolanie v komunikáciách
 
|Field=reklama, povolanie v komunikáciách
 
|Related terms=reklama
 
|Related terms=reklama
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
+
|Synonyms=reklamný textár
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=Zdá sa, že pri hľadaní pomenovania pre jednotlivé úseky činnosti v reklamnej agentúre nebudú nejaké jazykové ťažkosti. Pri názvoch profesií je situácia trocha zložitejšia. Zrejme nebudú problémy pri takých názvoch ako účtovník, pokladník v administratívnom oddelení. Aj vo výrobnom oddelení možno jednoducho použiť názvy bežné vo filmových ateliéroch. Pri novinových, tlačených reklamách to bude predovšetkým grafik, pri filmových produktoch sa uplatní aj režisér, zvukár, osvetľovač a strihač. V tvorivom oddelení sa v citovanom článku uvádzajú anglické názvy art director a copywriter. Dobrým ekvivalentom za výraz copywriter je nepochybne textár, nejasnosť môže vzniknúť pri hľadaní ekvivalentu za výraz art director.
 
|Context source=Kultúra slova 1996, roč. 30, č. 1.
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 13:44, 14. január 2020

Oblasť: reklama, povolanie v komunikáciách
Definícia: pozri definíciu synonyma

Synonymum: reklamný textár
Príbuzné termíny: reklama