Termín:znak: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=znak
 
|Name=znak
 
|Definition=fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
 
|Definition=fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
|Localized definitions=
+
|Field=masové komunikácie, filozofia
|Field=masové komunikácie
+
|Related terms=kód, mýtus¹, semiotika, arbitrárnosť znaku
|Localized fields=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Related terms=kód, mýtus, semiotika, aritrárnosť znaku
 
|Synonyms=
 
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Semiotika zdôrazňuje, že porozumenie objektu alebo nejakej kultúrnej jednotky sa realizuje prostredníctvom znakov, ktoré zasa odkazujú k iným znakom.
 
|Context=Semiotika zdôrazňuje, že porozumenie objektu alebo nejakej kultúrnej jednotky sa realizuje prostredníctvom znakov, ktoré zasa odkazujú k iným znakom.
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
+
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 15:46, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie, filozofia
Definícia: fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Semiotika zdôrazňuje, že porozumenie objektu alebo nejakej kultúrnej jednotky sa realizuje prostredníctvom znakov, ktoré zasa odkazujú k iným znakom.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: kód, mýtus¹, semiotika, arbitrárnosť znaku