Termín:šéfredaktor: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=šéfredaktor
 
|Name=šéfredaktor
 
|Definition=najvýznamnejší redakčný pracovník, ktorý zodpovedá za obsah periodika a prácu [[Term:redakcia|redakcie]] vydavateľovi a čitateľom
 
|Definition=najvýznamnejší redakčný pracovník, ktorý zodpovedá za obsah periodika a prácu [[Term:redakcia|redakcie]] vydavateľovi a čitateľom
|Localized definitions=
 
 
|Field=povolanie v komunikáciách
 
|Field=povolanie v komunikáciách
|Localized fields=
 
 
|Related terms=redakcia, redigovanie, redaktor
 
|Related terms=redakcia, redigovanie, redaktor
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
+
|Context=Šéfredaktor je zodpovedný za obsahovú a kvalitatívnu úroveň periodika, nesie zodpovednosť za jeho prijímanie na trhu čitateľskou verejnosťou, za personálnu politiku v redakčnom systéme, organizáciu a realizáciu procesu redigovania a výroby.
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Context source=Pravdová, H.: Manažment, marketing a redigovanie v redakčnej praxi. Periodická tlač. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2010 175 s.
|Context=Daniel Köppl, šéfredaktor, Marketing & Media. Absolvent špecializácie masová komunikácia na Fakulte sociálnych vied Univerzity Karlovej v Prahe. V roku 1993 začal pracovať ako výskumný pracovník vo firme Opinion Windows - Research International, odkiaľ prešiel na pozíciu manažéra komunikácie Österreich Werbung. V roku 1997 sa stal šéfredaktorom časopisu o marketingu, reklame a médiách Strategie vychádzajúceho v rovnomennom českom vydavateľstve. V roku 2000 sa stal vedúcim marketingových a obchodných titulov vydavateľstva Economia, kde zároveň pôsobí ako šéfredaktor týždenníka Marketing & Media.
 
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 14.04.2009
 
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0%C3%A9fredaktor
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0%C3%A9fredaktor
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 10:37, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: povolanie v komunikáciách
Definícia: najvýznamnejší redakčný pracovník, ktorý zodpovedá za obsah periodika a prácu redakcie vydavateľovi a čitateľom
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Šéfredaktor je zodpovedný za obsahovú a kvalitatívnu úroveň periodika, nesie zodpovednosť za jeho prijímanie na trhu čitateľskou verejnosťou, za personálnu politiku v redakčnom systéme, organizáciu a realizáciu procesu redigovania a výroby.
Zdroj kontextu: Pravdová, H.: Manažment, marketing a redigovanie v redakčnej praxi. Periodická tlač. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2010 175 s.
Príbuzné termíny: redakcia, redigovanie, redaktor
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0%C3%A9fredaktor