Termín:pohyby kamery: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=pohyby kamery | |Name=pohyby kamery | ||
|Definition=spolu s rozličnou veľkosťou záberov najviditeľnší prvok [[Term:filmová reč|filmovej reči]] | |Definition=spolu s rozličnou veľkosťou záberov najviditeľnší prvok [[Term:filmová reč|filmovej reči]] | ||
− | |||
|Field=filmový priemysel | |Field=filmový priemysel | ||
− | |||
|Related terms=filmová kamera, filmová reč | |Related terms=filmová kamera, filmová reč | ||
− | + | |Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006. | |
− | |Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=comera movement}} | + | |Language=en |
− | |Acceptability= | + | |Localized form=comera movement |
+ | }} | ||
+ | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Na druhej strane však „okno“ umožňuje aj spomenuté atypické pohyby kamery, ktoré dokážu nezvyčajným spôsobom sprostredkovať dané priestorové vzťahy. Tieto vizuálne efekty však nie sú samoúčelné. Almodóvar ich použije v rozhodujúcich momentoch deja. A akýkoľvek zásadný obrat reflektuje práve prostredníctvom špeciálneho uchopenia priestoru a dotvára tak jeho atmosféru. Možno by sa už tu dali nájsť korene aj ďalšieho charakteristického prvku Almodóvarovho rukopisu. Hľadí cez okná ako cez hmotu, ktorá vydeľuje priestor, ale viac ako to, čo je v priestore, si všíma plochu a jej až ornamentálne pôsobiacu štruktúru. | |Context=Na druhej strane však „okno“ umožňuje aj spomenuté atypické pohyby kamery, ktoré dokážu nezvyčajným spôsobom sprostredkovať dané priestorové vzťahy. Tieto vizuálne efekty však nie sú samoúčelné. Almodóvar ich použije v rozhodujúcich momentoch deja. A akýkoľvek zásadný obrat reflektuje práve prostredníctvom špeciálneho uchopenia priestoru a dotvára tak jeho atmosféru. Možno by sa už tu dali nájsť korene aj ďalšieho charakteristického prvku Almodóvarovho rukopisu. Hľadí cez okná ako cez hmotu, ktorá vydeľuje priestor, ale viac ako to, čo je v priestore, si všíma plochu a jej až ornamentálne pôsobiacu štruktúru. | ||
− | |Context source=Matáková, | + | |Context source=Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, Viktória - Hanáková, Petra: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 22:42, 20. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | filmový priemysel |
Definícia: | spolu s rozličnou veľkosťou záberov najviditeľnší prvok filmovej reči |
Zdroj: | kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006. |
Kontext: | Na druhej strane však „okno“ umožňuje aj spomenuté atypické pohyby kamery, ktoré dokážu nezvyčajným spôsobom sprostredkovať dané priestorové vzťahy. Tieto vizuálne efekty však nie sú samoúčelné. Almodóvar ich použije v rozhodujúcich momentoch deja. A akýkoľvek zásadný obrat reflektuje práve prostredníctvom špeciálneho uchopenia priestoru a dotvára tak jeho atmosféru. Možno by sa už tu dali nájsť korene aj ďalšieho charakteristického prvku Almodóvarovho rukopisu. Hľadí cez okná ako cez hmotu, ktorá vydeľuje priestor, ale viac ako to, čo je v priestore, si všíma plochu a jej až ornamentálne pôsobiacu štruktúru. |
Zdroj kontextu: | Matáková, V.: Pohľady do filmového sveta Pedra Almodóvara. In: Matáková, Viktória - Hanáková, Petra: Pedro Almodóvar. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2005. |
Príbuzné termíny: | filmová kamera, filmová reč |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: comera movement |