Termín:masová produkcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(4 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=masová produkcia
 
|Name=masová produkcia
|Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
+
|Definition=výsledok procesu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=masová kultúra, masová komunikácia
 
|Related terms=masová kultúra, masová komunikácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mass production}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=mass production
|Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a [[reklama|reklamu], stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
+
}}
|Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. - 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
+
|Acceptability=Odporúčaný
|URL=
+
|Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a reklamu, stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
|Localized URLs=
+
|Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 23:24, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: výsledok procesu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a reklamu, stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
Zdroj kontextu: Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. – 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
Príbuzné termíny: masová kultúra, masová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mass production