Termín:mainstream: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=mainstream
 
|Name=mainstream
 
|Definition=vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty
 
|Definition=vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie, kultúra
 
|Field=masové komunikácie, kultúra
|Localized fields=
 
 
|Related terms=mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda
 
|Related terms=mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda
|Synonyms=hlavný prúd
+
|Bibliography=PODĽA: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
|Bibliography=PODĽA Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. 2010
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mainstream}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=mainstream
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov.
 
|Context=Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov.
|Context source=Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2008
+
|Context source=Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2008.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:58, 13. február 2019

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: masové komunikácie, kultúra
Definícia: vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty
Zdroj: PODĽA: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov.
Zdroj kontextu: Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2008.
Príbuzné termíny: mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mainstream
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream