Termín:dav v komunikácii: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
d (JanaLevická premiestnil stránku Termín:dav (v komunikácii) na Termín:dav v komunikácii: chybný zápis)
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
|Name=dav (v komunikácii)
+
|Name=dav v komunikácii
|Definition=väčšie množstvo jedincov, ktorých spája (podľa Gustava Le Bona) tzv. vzrušujúca príčina na spravidla rozsiahlom verejne prístupnom priestore
+
|Definition=väčšie množstvo jedincov, ktorých podľa Gustava Le Bona spája tzv. vzrušujúca príčina na spravidla rozsiahlom verejne prístupnom priestore
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=masa, osamelý dav, publikum
 
|Related terms=masa, osamelý dav, publikum
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=crowd}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=crowd
 +
}}
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
|Acceptability=Normalizovaný
|Context=Crowdsourcing využíva synergiu veľkého množstva ľudí. Tento pojem vznikol spojením slov crowd (dav) a outsourcing. Ide o riešenie alebo vykonávanie úloh (tradičných aj netradičných) prostredníctvom otvorenej výzvy. Ak napríklad firma alebo organizácia potrebuje vyriešiť problém, publikuje zadanie na internete a ľudia začnú predkladať riešenia. Následne sa dá dav ešte využiť na hlasovanie o najlepšom riešení. Niekedy je víťazné riešenie dobre honorované, napríklad pri verejnej súťaži o vytvorenie loga, inokedy je odmenou len uznanie komunity.
 
|Context source=Texty z http://www.itnews.sk. Bratislava: Digital Visions s.r.o., 2011-03-01
 
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Dav
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Dav
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Termíny masa a dav nie sú v kontexte masmediálnej komunikácie synonymami – masa je totiž rozptýlená, kým dav je viazaný k jednote miesta a času.
 
|Comment=Termíny masa a dav nie sú v kontexte masmediálnej komunikácie synonymami – masa je totiž rozptýlená, kým dav je viazaný k jednote miesta a času.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:22, 5. február 2019

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: väčšie množstvo jedincov, ktorých podľa Gustava Le Bona spája tzv. vzrušujúca príčina na spravidla rozsiahlom verejne prístupnom priestore
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: masa, osamelý dav, publikum
Cudzojazyčný ekvivalent: en: crowd
Poznámka: Termíny masa a dav nie sú v kontexte masmediálnej komunikácie synonymami – masa je totiž rozptýlená, kým dav je viazaný k jednote miesta a času.
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Dav