Termín:čiernobiely film: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=čiernobiely film
 
|Name=čiernobiely film
 
|Definition=filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch
 
|Definition=filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch
|Localized definitions=
 
 
|Field=filmový priemysel
 
|Field=filmový priemysel
|Localized fields=
 
 
|Related terms=film, filmová reč
 
|Related terms=film, filmová reč
|Synonyms=
+
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989.
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=black-and-white film}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=black-and-white film
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší.
 
|Context=Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší.
|Context source=Blech, Richard: Martin Hollý - Život za kamerou. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2001
+
|Context source=Blech, R.: Martin Hollý Život za kamerou. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2001.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 20:59, 5. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: filmový priemysel
Definícia: filmový materiál pre záznam obrazu vo farbe čiernej, bielej a ich poltónoch
Zdroj: Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989.

Kontext: Farebný a čiernobiely film budú žiť vedľa seba a režisér vždy siahne po tom, ktorý mu bude pri jeho umeleckom zámere najlepšie vyhovovať. Neviem si predstaviť, že by som Baladu o siedmich obesených musel nakrúcať vo farbe. Bol by to celkom iný film, farba sa k takejto pochmúrnej balade nehodí. Čiernobiely film vie vyvolať istú atmosféru, ktorú farebný film môže ubiť alebo posunúť do inej plochy. Čiernobiely film je drsnejší, surovejší.
Zdroj kontextu: Blech, R.: Martin Hollý — Život za kamerou. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2001.
Príbuzné termíny: film, filmová reč
Cudzojazyčný ekvivalent: en: black-and-white film