Termín:ziskovosť: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=ziskovosť |Definition=schopnosť výrobku, produktu prinášať zisk |Field=obchod |Related terms=priama výrobková rentabilita |Synonyms=rentabilita |Bib…“)
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=ziskovosť
 
|Name=ziskovosť
 
|Definition=schopnosť výrobku, produktu prinášať zisk
 
|Definition=schopnosť výrobku, produktu prinášať zisk
|Field=obchod
+
|Field=obchod, zisk
 
|Related terms=priama výrobková rentabilita
 
|Related terms=priama výrobková rentabilita
 
|Synonyms=rentabilita
 
|Synonyms=rentabilita
Riadok 16: Riadok 16:
 
|Comment=Na hodnotenie úrovne rentability nám nestačí príslušná suma zisku, pretože tá nič nehovorí o jej vzťahu k vynaloženým vstupom a úrovni ich zhodnotenia. Preto sa dáva zisk do pomeru k zdrojom vynaloženým na jeho tvorbu. Za zdroje môžeme považovať náklady, tržby, vlastný kapitál alebo celkový kapitál. Tým dostávame rad ukazovateľov s rôznou vypovedacou schopnosťou.
 
|Comment=Na hodnotenie úrovne rentability nám nestačí príslušná suma zisku, pretože tá nič nehovorí o jej vzťahu k vynaloženým vstupom a úrovni ich zhodnotenia. Preto sa dáva zisk do pomeru k zdrojom vynaloženým na jeho tvorbu. Za zdroje môžeme považovať náklady, tržby, vlastný kapitál alebo celkový kapitál. Tým dostávame rad ukazovateľov s rôznou vypovedacou schopnosťou.
 
}}
 
}}
 +
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 13:32, 16. október 2018

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: obchod, zisk
Definícia: schopnosť výrobku, produktu prinášať zisk
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Lexikón obchodu 2. Predajňa, obchodný podnik. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm 2006.

Synonymum: rentabilita
Príbuzné termíny: priama výrobková rentabilita
Cudzojazyčný ekvivalent: en: profitability, en: gross profit margin
Poznámka: Na hodnotenie úrovne rentability nám nestačí príslušná suma zisku, pretože tá nič nehovorí o jej vzťahu k vynaloženým vstupom a úrovni ich zhodnotenia. Preto sa dáva zisk do pomeru k zdrojom vynaloženým na jeho tvorbu. Za zdroje môžeme považovať náklady, tržby, vlastný kapitál alebo celkový kapitál. Tým dostávame rad ukazovateľov s rôznou vypovedacou schopnosťou.