Termín:reklama: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, tovaru alebo služieb, ktorú vykonáva identifikovateľný zadávateľ
 
|Definition=každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, tovaru alebo služieb, ktorú vykonáva identifikovateľný zadávateľ
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Related terms=komunikačný mix, reklamný reťazec, reklamný smog, reklamný spot, rezonančná reklama, account, adstock, animácia, art direktor, baner, barnumská reklama, bodycopy, branding, claim, copywriter, 3D reklama, ADAM, AIDA, advertorial, afektívna stratégia reklamného posolstva, afiliačný marketing, afinitný marketing, alternatívne médiá, ambient advertising, ambient média, ATL, bait-and-switch reklama, bilbordový smog, brief, zmluva o spoločnej propagácii, cost per rating point, CPT²
+
|Related terms=komunikačný mix, reklamný reťazec, reklamný smog, reklamný spot, rezonančná reklama, account, adstock, animácia, art direktor, baner, barnumská reklama, bodycopy, branding, claim, copywriter
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation

Aktuálna revízia z 14:00, 6. august 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: každá platená forma nepersonálnej prezentácie a podpory myšlienok, tovaru alebo služieb, ktorú vykonáva identifikovateľný zadávateľ
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Kontext: Definované sú tri druhy reklamy: informatívna reklama – používa sa pri uvádzaní nových druhov produktov na trh, zmene ceny, vysvetľovaní fungovania produktu alebo tvorbe imidžu firmy. V tomto prípade sa hovorí aj o imidžovej reklame (kampani); presvedčovacia reklama – využíva sa pri tvorbe preferencií, prehodnocovaní zmeny značky, presviedčaní zákazníka o kúpe tovaru; pripomínacia reklama – vhodná najmä v prípade, ak spotrebitelia majú pozitívny postoj k produktu. „Pripomínať im, že boli spokojní v minulosti s našou značkou, pomáha upevňovať ich vernosť a opakovanie nákupu“. Do skupiny pripomínacej reklamy zaraďujeme aj apely na blíženie sa obdobia spotreby produktu či jednoduché pripomenutia toho, kde je možné si daný produkt zakúpiť.
Zdroj kontextu: Labská, H. a kol.: Marketingová komunikácia. 2006.
Príbuzné termíny: komunikačný mix, reklamný reťazec, reklamný smog, reklamný spot, rezonančná reklama, account, adstock, animácia, art direktor, baner, barnumská reklama, bodycopy, branding, claim, copywriter
Cudzojazyčný ekvivalent: en: advertising